Gjest Mannen 30 Skrevet 8. mai 2007 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei! Jeg skal prøve å være kort. Jeg har i flere år slitt med dårlig energi. Den er ikke så dårlig at jeg er sykmeldt, men såpass dårlig at den reduserer min livskvalitet. Jeg opplever flere symptomer som jeg tenker må henge sammen. Symptomer: Dårlig energi og slapp (men, jeg er ikke spesielt trøtt). Dette kommer sterkt til uttrykk om vår/sommer, og er mer eller mindre borte om høsten/vinteren. Samtidig med dårlig energi opplever jeg nesten alltid luft i magen og treg mage. I tillegg svetter jeg ganske mye (selv ved lavt aktivitetsnivå). I tillegg får jeg veldig lett krampe i alle kroppens viljestyrte muskler. Jeg kan når som helst provosere fram krampe. Jeg har også i noen år benyttet meg av selv-kateterisering. Jeg har en slapp blære som ikke vil tømme seg i stressende situasjoner. Da setter jeg et kateter. Det fungerer greit. Til slutt bør det vel også nevnes at jeg har liten sex-lyst. Det jeg kan gjøre for å reparere noe av den dårlige energien er å spise mye mat. Hvis jeg spiser mye vil jeg få tilbake energien for en liten periode. Jeg har vært hos to leger med dette problemet (med 6-7 års mellomrom). Begge legene har tatt standard blodprøver og urinprøver, men de har ikke funnet noe. Mitt inntrykk er at legene har sett symptomene veldig isolert og hver for seg. Jeg tenker vel at det må være en sammenheng mellom alle disse symptomene? Eller i alle fall noen av dem? For ordens skyld er jeg en aktiv mann i et parforhold med et sunt og variert kosthold. Håper du/dere kan hjelpe meg med litt innsikt i hva som kan være sammenhengene/forklaringen på dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275455-d%C3%A5rlig-energi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Dette kan f.eks være en variant av "bipolar lidelse", f.eks en svak manisk depressiv lidelse, men der lett depresjon vår/sommer er det dominerende. Alle plagene du nevner kan skyldes depresjon. Prøv å les litt om denne diagnosen her i DOL; men husk at mange alvorlighetsgrader finnes. Kanskje bør det også undersøkes nærmere på vitaminmangler og elektrolytt-balanse. Be gjerne om henvisning til en indremedisiner med kompetanse "endokrinologi- dvs stoffskifte og hormon-sykdommer". Særlig muskelkrampene gjør at jeg tenker i denne retning. Prøv eventuelt tilskudd av Magnesium og mye anti-oksydanter, mange har effekt av dette på kramper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275455-d%C3%A5rlig-energi/#findComment-2226479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.