Gjest Anonym bruker Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Ble for et par uker siden behandlet for herpes zoster med et regime jeg stilte spørmål om her på dr online - valtrex 1 tbl x 2 - og ble anbefalt her og doble dosen. Gjorde det, og hadde da tbl nok til fire og en halvdags behandling. Utslettet er nå tilhelt, men jeg har hatt en brennende følelse på et nærliggende område siden, på et vis som om det har vært et skrubbsår der - huden reagerer på berøring av klesplagg. Denne såre følelsen er nå på retur. Men jeg har en følelse av frysninger og gysninger i kroppen, vanskeligl å få varmen i kroppen på et vis, men kan også til tider føle meg litt varm og klam. Er dette noe som henger sammen med helvetesilden og som vil tape seg etterhvert som tiden går ? Har lurt på om det kan være forløperen til et nytt utbrudd, men har ikke sett noen hudforandringer nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275529-senvirkning-av-herpes-zoster/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Det du beskriver er en klassisk "postherpetiske" symptomer, dvs. smerter og andre fornemmelser etter en overstått varicella-zoster reaktivering. Det er ganske vanlig med slike etterdønninger og desverre er det i noen tilfelle muligheter for ganske langvarige etterdønninger - noen ganger i måneder eller kanskje til og med år. Det henger absolutt sammen med helvetesilden. Desverre er det lite man kan gjøre med disse symptomer. Behandling av zoster har ingen effekt på disse. Det er en ting jeg lurer litt på om det med 4 1/2 dagers behandling er tilstrekkelig. Det kan hende at det er Ok, men jeg ville gitt dem i 7 dager. Hvis du får symptomer på nytt utbrudd bør du ta en kur som varer en uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275529-senvirkning-av-herpes-zoster/#findComment-2226403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.