Gå til innhold

Rart prøve svar på hiv

Anbefalte innlegg

Gjest gravid uke 15

Er gravid 15 uke, fikk prøvesvar på rutine hiv i går. Svar var som følgende : Svak reaksjon i rutinetest på antistoff mot jiv. Supplerende test er negativ. Ny test anbefales om 1 mnd. Hva betyr dette har jeg hiv, mistenker de at jeg har hiv? Legen sa at det var slik som en sjelden gang kunne skje hos gravide, men er bare så redd og fortvilet og tenker ikke på annet. Håper du kan svare meg raskt, ville vært evig takknemmelig. Anonym

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275556-rart-pr%C3%B8ve-svar-p%C3%A5-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

En svak HIV test er vanligvis å betrakte som negativ. Men det kan også hende at prøven er tatt i et tidlig tispunkt etter smitte, slik at antistoffene har ikke fått tid til å utvikle seg. Hvis du ikke har noen grunn til å frykte smitte kan du ta det med ro, den nye prøven vil etter all sansynlighet være negativ (det er riktig det din lege sa). På den andre siden hvis du har hatt mulighewt til å bli smittet i løpet av de siste ukene, kan man ikke utelukke at prøven blir positiv. Du vet best!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...