emin Skrevet 19. mai 2001 Del Skrevet 19. mai 2001 Hjelp!!!! Trenger trøst nå, opplevde o store skrekk i morges da jeg sto opp. Opp på do som vanlig, og hva ser man der? BLOD!!!!!!! Lyserødt blod med en dråpe som dryppa ned i do, og litt mer på papiret.... PANIKK!!!!!! heldigvis så var sambo sterk da jeg gråt mine modige tårer, og til slutt fikk man da ringt til legevakta. "Ta det med ro på sofaen og drikk væske, og så ringer du tilbake om 1 time" sa en hyggelig kvinnestemme til lille skjelvne meg. Så gjør man som de sier, og i løpet av den første halve timen så sluttet det å blø!! :-) likevel ringte jeg tilbake og fikk høre beroligende ord, men skjedde det på nytt, så var det bare å komme for å få ultralydundersøkelse, og så skulle jeg bare ringe til legen min på mandag hvis jeg fortsatt var nervøs. Etter det har jeg ikke sett noe til blodet. Kan jeg føle meg rimelig på trygg grunn nå? Må legge til at jeg er nøyaktig 16 uker på vei i dag. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27557-kan-jeg-f%C3%B8le-meg-beroliget/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 20. mai 2001 Del Skrevet 20. mai 2001 Nå er det tydligvis mer enn et døgn siden du opplevde den episoden med blødning. Håper det ikke har gjentatt seg. Har det ikke det, bør du likevel ta kontakt med din lege for å få en ekstra sjekk, så du slipper å engste deg mer enn nødvendig. Hvis du skulle blø mer, må du selvfølgelig ta umiddelbart kontakt med lege/legevakt. Noen ganger kan man blø litt uten at det er knyttet til noe alvorlig. F.eks. kan et blodkar i livmorhalsen sprekke i forb. med et samleie. Livmorhalsen er hos enkelte kvinner ganske lettblødende i svangerskapet p.g.a. hormonpåvirkning. Dette utgjør sjelden noen fare, men man bør alltid ta sine forhåndsregler når det gjelder blødninger. En ultralydundersøkelse vil fort bekrefte om barnet har det bra. Skulle det vøre blødninger fra morkaken, kan dette selvfølgelig oppstå igjen, og dette kan medføre stor fare. Slike blødninger er ofte medført av sterke smerter. Du er over den perioden av svangerskapet hvor det er knyttet størst abortrisiko, så jeg tror ikke umiddelbart at det er noe sånt på gang. Du må nesten vente å se hvordan dette utvikler seg. Skjer det ikke noe mer, kan du sikkert regne med at det var en enkeltepisode. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27557-kan-jeg-f%C3%B8le-meg-beroliget/#findComment-112454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.