Gjest en som lurer 83 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Hei! Har akkurat hatt kyssesyken.Fikk diagnosen 23.februar, men har antagelig hatt det litt lenger.Jeg har nå(siden slutten av april) begynt å jobbe halve dager, og synes at det går greit så lenge jeg ikke gjør noe annet etter jobb.Passer på å være i ro så mye som mulig.Jeg jobber i en barnehage.Merker at jeg blir ganske sliten hvis jeg går eller beveger meg mye, men føler det går sakte men sikkert framover.Jeg har hørt om kronisk utmattelsessyndrom/ME og at man kan få dette etter kyssesyken hvis man går for raskt i gang med aktiviteter osv.Hvordan unngår man det?vil være på den sikre siden.Jeg har hatt litt problemer med søvnen i det siste, det tar lang tid før jeg sovner om kvelden.Samidig blir jeg ofte trøtt på dagtid,selv om jeg våkner tidlig.Men er usikker på om det er fordi jeg er sliten/trøtt pga kyssesyken, eller om jeg rett og slett har fått et dårligere søvnmønster etter å ha kunnet sove så lenge jeg vil i mange uker nå. Jeg får kanskje ny jobb i august, som nattevakt 50%.Vil det være belastende for kroppen når jeg akkurat har hatt kyssesyken?Hvis jeg blir sliten av å omstille meg fra natt/dag hele tiden, kan det utløse for eksempel ME? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275580-kyssesyken-og-senvirkninger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er ganske normalt at du ikke er fult restituert bare et par-tre måneder etter gjennomgått kyssesyke. Det tar ofte flere måneder før alt er tilbake i normal leie. Det er ikke aktuelt å snakke om kronisk utmattelsessykdom. Da snakker man om mye lenger tid. Jeg tror at du må bare tilpasse din aktivitetsnivå til det du orker. Ikke forser, ikke prøv å gjøre mer. Det er helt legalt å hvile mer enn du ville ellers. Jeg er ikke sikker dette med søvnen.Det hører ikke nødvendivis med til en "etter-kyssesyke" slapphet. Men jeg skal ikke utelukke at det kan skje Kan det hende at du bekymrer deg endel (unødig)? Jeg ssynes at august er såpass langt fremover at du ikke bør ta sorgene på forskudd. Jeg ville tippe at du er "fit for fight" da. Jeg tror ikke at kyssesyken vil ha noe å si et halvt år etter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275580-kyssesyken-og-senvirkninger/#findComment-2226773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.