Gå til innhold

Schilling - testen

Anbefalte innlegg

Gjest Mangelvare

Hei,

Jeg skrev et innlegg under her om min B12 - mangel. Jeg har lest på wikipedia at det er mulig å finne ut om man har "pernesiøs anemi" ved hjelp av Schilling - testen.

Jeg lurer litt på om jeg skal foreslå dette for legen (legen har ikke funnet noen forklaring på min antatte manglende evne til å ta opp B12). Da kan jeg jo finne ut om jeg mangler "intrinsic factor".

Men er litt spektisk, testen består av å drikke radiomerket B12. Altså radioaktive molekyler.

Nå vet jeg det er ganske vanlig å bruke røntgen, men jeg liker det ikke.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275598-schilling-testen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Jeg kan ikke noe om den testen, men jeg har tatt mye røntgen, det er ikke farlig. Det skal store mengder til før det er uforsvarlig.

Jeg tar også nyretester hvor de sprøyter radioaktiv stoff i blodet på meg. Da får jeg i meg ca like mye stråling som når jeg står foran microen og varmer opp noe...

Du må rett og slett ta ett valg, vil du finne årsaken, eller vil du ikke, i frykt for undersøkelser.

De tar ikke undersøkelser på folk om det var farlig, så sant det ikke er livsnødvendig. Ting kan gå galt ja, men det kan det også når du krysser veien.

Lykke til med valget ditt :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275598-schilling-testen/#findComment-2227901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...