Gjest bigtrouble Skrevet 19. mai 2001 Del Skrevet 19. mai 2001 Jeg har vært på et attføringsopplegg nå det siste året som jeg har kjørt rett i "dass" . Jeg har hatt utrolig mye psykiske problemer + bulimi som har medført at skolen har ikke vært noe jeg har orket å tenke på... Instillingen min var hele tiden at dette skal jeg ordne opp i selv. Jeg tar bare ekstra fag slik at jeg ikke blir forsinket etc etc... Det hele endte med at jeg nå omtrent bare har "ikke møtt til eksamen" eller " stryk " i alle fag. Jeg har ikke klart å dele dette med noen lege så sånn sett har jeg vel ikke noe dokumentasjon. De problemene jeg nevnte har forøvrig ingenting med grunnen til at jeg fikk attføring. . Jeg har ikke sagt noe til aetat om dette. Jeg har faktisk ikke sagt noe om dette til noen. Jeg har også bestemt meg for å avbryte attføringen fordi at jeg ikke fikk støtte til den utdanningen jeg egentlig ville ha. Er bare 21 så det er ganske viktig at jeg tar rett utdannelse for meg og ikke en aetat vil jeg skal ta... Det jeg nå er livredd for er at jeg på noen måte kan bli bedt om å betale tilbake alle pengene jeg har fått. Siden jeg ikke har klart å gjøre det jeg skulle? jeg skal jo fortsette og være student og har jo ikke mulighet til det... hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27560-mislykket-attf%C3%B8ring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Det første du må gjøre er å forklare problemene dine for Aetat, altså årsaken til at du "roter det til". du bør også snakke med en lege som kan hjelpe deg med å finne ut av problemene og komme "på rett kjøl" igjen slik at du blir i stand til å begynne igjen på attføring senere, når sykdommen er kommet mer under kontroll. Dersom du slutter i attf.opplegget uten å si fra til noen slik at du får attf.penger du ikke har rett på må du regne med at du vil få krav om å betale tilbake det du fikk for mye når Aetat får vite det (det kommer til å skje, på et eller annet tidspunkt). Dersom du informerer aetat hele veien, så skal det vanligvis ikke være noen grunn for å kreve noe tilbake fra deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27560-mislykket-attf%C3%B8ring/#findComment-112737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.