Gå til innhold

vond lukt og smak

Anbefalte innlegg

Gjest liv margrete

I 5-6 uker har jeg hatt en ekkel lukt som forfølger meg . Ingen andre kjenner noen spesiell lukt,men den er alltid der uansett hvor jeg er.Har også fått en lignende smak i munnen,helt ufyselig , all mat smaker bare denne. Begynte med medisin for diabetes omtrent på dette tidspunkt, og trodde det var en bivirkning av denne. Har nå latt være å ta denne medisinen i over en uke, men smaken og lukten er dere like fullt. Familien ler og sier jeg tuller, men nå gar jeg snart på helveggen av dette. har ikke time hos fastlege før om en måned og kan bare komme inn før ved øyeblikkelig hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275641-vond-lukt-og-smak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 5 måneder senere...
Gjest Mulig årsak

Regner med at det er type 2 diabetes du har, siden du kun trenger medisiner i perioder? Den typen kjennetegnes av høyt blodsukker, og det fører i sin tur ofte til en kjemisk aceton-lignende lukt/smak, kanskje det er dette som har plaget deg? Jeg håper du måler blodsukkeret ditt ofte, for dersom høyt blodsukker er årsaken, og du ikke tar medisiner kan det være farlig for deg..

Går det greit eller? Jeg så nå at innlegget var gammelt, har du funnet ut av det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275641-vond-lukt-og-smak/#findComment-2323737
Del på andre sider

lite1365381087

Regner med at det er type 2 diabetes du har, siden du kun trenger medisiner i perioder? Den typen kjennetegnes av høyt blodsukker, og det fører i sin tur ofte til en kjemisk aceton-lignende lukt/smak, kanskje det er dette som har plaget deg? Jeg håper du måler blodsukkeret ditt ofte, for dersom høyt blodsukker er årsaken, og du ikke tar medisiner kan det være farlig for deg..

Går det greit eller? Jeg så nå at innlegget var gammelt, har du funnet ut av det?

Nei , jeg har ikke fått noe resultat.Legen bruker feilsøkingsmetoden, er det ikke det ,så kan det kanskje være det,er det ikke det,så er det kanskje det... slik har tiden gått. Langtidsblodsukkeret mitt ligger på ca 7.men i morgen skal jeg til øre-nese-hals spesiallist.Er snorkeoperert med radiobølger i nese og hals for 2-4 år siden. Kanskje det kan være det- eller-eller...eller kanskje ...Er skikkelig lei!.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275641-vond-lukt-og-smak/#findComment-2324693
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
lite1365381087

Ja. Omsider ble jeg sendt til mr-undersøkelse av hodet.Det viser seg at jeg har hatt et lite slag som har rammet den delen av hjernen som blant annet styrer lukt og smak sansen! Det tok et og et halvt år og utallige ubehagelige undersøkelser og prøver før legen ville høre på min mistanke om at det kunne være årsaken. . . Men jeg har blitt litt betre.Alt smaker ikke så ille lenger , men mye smaker eller lukter ikke i hele tatt.Men faren for gjentakelse ligger som et spøkelse over tilværelsen-ikke sikkert jeg er så "heldig"neste gang.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275641-vond-lukt-og-smak/#findComment-2548012
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...