Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest relax

Hei,jeg er 33år med samboer på 35år. Vi har begge et barn hver fra tidligere forhold, 11 og 10år. Nå har vi blitt enige om å forsøke å få et barn sammen f.o.m høsten. Men jeg er redd for at vi ikke skal få det til... Har jeg grunn til bekymring? Jeg vet at jeg har et lite overskudd av androgener,plages med endel uønsket hårvekst. Ellers har jeg hatt en spontanabort, samt en graviditet utenfor livmor for ca. 4 år siden. ( Dette var ikke med min nåværende samboer ) Min mens har i ca 2 år vært noe uregelmessig, har ikke brukt prevensjon, men har vært forsiktig under samleie. Det siste halve året har mensen vært regelmessig, ca 34-35 dagers syklus. Jeg har 2 ganger fått positiv el. test i denne perioden ( Har el. rundt dag 21.) Som du skjønner prøver jeg å tyde kroppens tegn for å være helt klar til høsten. Min samboer har før vært usikker på om han ønsket flere barn, så nå er jeg så kjempeglad for at han vil prøve til høsten. Stresser jeg for mye rundt dette? Jeg tenker mye på det, og fokus blir ikke avslappet. Det har i mange år vært et så stort ønske for meg å få flere barn:) Jeg er 162 cm og 60kg. Jeg har lyst å ta av ca 5 kg før høsten, da jeg tidligere har merket at dette har positiv innvirkning på regelmess. syklus. Håper du kan gi en vurdering av ovennevnte.....Jeg har vært til gynekolog som ikke kan se noe unormalt, og min fastlege sier at mine hormonforstyrrelser ikke skal være grunn for at jeg ikke kan bli gravid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275651-g%C3%A5r-det-bra-tenker-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har regelmessig syklus innenfor det vi anser normalt (grensen er 35 dager), du har påvist eggløsning. Din vekt er bra (ikke grunn til slanking). Så med hensyn til hormoner ser det bra ut. Det at du har hatt graviditet utenfor livmoren blir kanskje det største problem. Ble egglederen fjernet? Hva sa de om den andre eggleder? Funksjonen i en eggleder kan imidlertid ikke sjekkes på forhånd, det må bare prøves. Hvis du ikke blir gravid innen ett år, kan dere henvises til gynekolog eller senter for barnløshet. Da er prøverørsbehandling en mulighet. Du har fortsatt alderen på din side.

Lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen

PS de fruktbare dager er seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...