Fia-jenta Skrevet 11. mai 2007 Del Skrevet 11. mai 2007 Hei. De siste årene har jeg i korte perioder hatt rykninger i nakkemusklene. Det er slik at hodet på en måte "nikker" av seg selv, helt ukontrollert, og jeg kjenner at det kommer fra nakken. Tidligere var dette bare i perioder, men de siste to ukene har det pågått uten stans. Har ingen smerter, men det er forferdelig slitsomt, for jeg føler at jeg strammer musklene bak der hele tiden. Jeg forsøker å slappe av, og la være å rykke, men jeg får det ikke til. Føler at jeg ikke har noen som helst kontroll over de musklene. Er dette psykisk, slik at jo mer jeg tenker på at jeg ikke må rykke til desto mer rykker det? Eller kan dette være en lidelse som man kan få behandling for? Er ganske fortvilende å ikke ha kontroll over sine egne muskler, og jeg begynner å tenke på tics, tourettes eller liknende. Blir glad for svar fra fagperson! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275669-rykninger-i-nakken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.