Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 7 uker og tre dager siden en velskapt, fin gutt. Har ikke hatt smerter eller noe plager etter fødselen i det hele tatt. Jeg var til legen på etterkontroll 5 uker etter fødselen og da var jeg fortsatt i renselse. Han tok ingen gynekologisk undersøkelse ettersom jeg ikke hadde noen plager. Så skrev han ut resept på Cerazette (prevensjon). Da det hadde gått 6 uker og renselsen var over, gikk det bare en dag eller to, så begynte jeg å blø igjen. Jeg gikk ut ifra at det var mensen som hadde kommet tilbake, så da begynte jeg å ta Cerazette den første dagen jeg blødde. Jeg holdt nesten opp å blø for to dager siden og da hadde jeg samleie, men etterpå begynte jeg å blø mer igjen. Nå er det 8 dager siden mensen startet, men fortsatt blør jeg...og jeg blør ikke mindre heller. Noen som har født tidligere og opplevd å blø lenger enn 6 uker (altså lengre enn renselsen), eller som har begynt å blø etter samleie, etter fødselen? Jeg har ingen smerter eller plager ellers, men skjønner liksom ikke hvorfor jeg fortsatt blør når det er så lenge siden fødselen. Vet man kan få mensforstyrrelser og sånt av prevensjonen...kan jo kanskje være det som er problemet.

Fortsetter under...

Hadde det på samme måte da jeg begynte på Cerazette etter fødselen. Blødde mer eller mindre sammenhengende i to mnd. etter at jeg begynte med dem, og måtte bare slutte.

Oi, 2 mnd ja! Da får jeg bare vente litt til å se om det går over da ;) Ellers må man kanskje vurdere noe annet enn Cerazette....men det var liksom så greit å velge det pga amminga :)

Takk for svar :)

Jeg blødde i 9 uker etter fødselen andre gangen husker jeg.

Cerazette - tilsvarer den en minipille? Jeg silblødde konstant da jeg prøvde minipillen så den kuttet jeg fort ut i alle fall.

Ja, som legen sa til meg så tilsvarer den en minipille....må nesten se det ann litt da...så får jeg heller kutte den ut hvis det ikke går over :/

Tusen takk for svar :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...