Gå til innhold

tabu å diskutere ekteskap i det virkelige liv?

Anbefalte innlegg

nøffgakkmøbææ

ja, det lurer jeg på. har aldri tenkt på det ifht venner, men får litt følelsen av at det finnes endel som synes det er tabu? da tenker jeg ikke på å diskutere noen konkrete ekteskap, men verdigrunnlag man har selv - skal/skal ikke osv.

kanskje litt dumt å spørre om her inne - men er det flere som har opplevd det?

hørte en kommentar om at det var et litt "farlig" emne...?

trodde samme regel gjaldt her som med eks religion - så lenge du ikke diskuterer mot noens personlige preferanser er det ok?

Fortsetter under...

Har ikke opplevd at det er noe tabu å diskutere ekteskap... har gjort det mange ganger i min omgangskrets, og tror ikke det på noen måte kan sammenlignes med diskusjoner om religion...

Det samme gjelder her som for alle andre diskusjonstemaer: man må respektere andres meninger, selv om man ikke er enige med dem...

Gjest Klovnefisk1

Samboere kan kanskje finne det litt slitsomt hvis mange vil diskutere det med dem (hvorfor de ikke gifter seg), og folk som er gift og ikke har noen bevisst forhold til hvorfor de giftet seg vil kanskje finne det pinlig, men jeg kan ikke si jeg har følelsene at det er noe spesielt tabu i det hele tatt. Noen blir litt fornærmet når de sier de ikke er kristne/kanskje er negative til kristendom, og man spør hvorfor de giftet seg i kirka, men det gjelder for dåp og en viss grad konfirmasjon og begravelser også. Men det er litt privat, det er kanskje det de mener med "farlig"? Man går vel ut fra at folk gifter seg fordi de elsker hverandre og ønsker å være sammen resten av livet, og hvis man har andre grunner (økonomisk, praktisk?) så er ikke det noe særlig å diskutere med andre vel?

nøffgakkmøbææ

Har ikke opplevd at det er noe tabu å diskutere ekteskap... har gjort det mange ganger i min omgangskrets, og tror ikke det på noen måte kan sammenlignes med diskusjoner om religion...

Det samme gjelder her som for alle andre diskusjonstemaer: man må respektere andres meninger, selv om man ikke er enige med dem...

jeg vet jo ikke om det er jeg som overtolker respons, men det kan altså virke som om det er en verden jeg ikke har opplevd før nå:=)

selv synes jeg det er veldig nyttig å høre forskjellige synspunkt, så vet man selv bedre hvor man står - men det virker litt som om det er en personlig fornærmelse for noen at man antyder at menneskers liv generelt ikke er 100% perfekt til enhver tid, og at det er normalt for par å ikke alltid være enig..jaja:=)

jeg vet jo ikke om det er jeg som overtolker respons, men det kan altså virke som om det er en verden jeg ikke har opplevd før nå:=)

selv synes jeg det er veldig nyttig å høre forskjellige synspunkt, så vet man selv bedre hvor man står - men det virker litt som om det er en personlig fornærmelse for noen at man antyder at menneskers liv generelt ikke er 100% perfekt til enhver tid, og at det er normalt for par å ikke alltid være enig..jaja:=)

Det er vel alltids noen som utad vil virke perfekte og det settes opp en perfekt fasade. Man har kommet langt den dagen man kan innrømme sine feil, synes jeg... Ingen ekteskap (eller mennesker generelt) er 100 % perfekte til enhvert tid, uten at det dermed er sagt at man ikke har et bra ekteskap...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...