Gå til innhold

skremmende start på uken :)

Anbefalte innlegg

Gjest migrenejenta

Denne uken begynte litt ubehagelig til meg, men nå er det heldigvis over og alt i orden igjen. Har opplevd mine første kynnere, og det hadde ikke vært noe stort hvis de ikke varte kontinuerlig og skremte livet av meg.

Gikk en liten, rolig tur i det flote været vi hadde på søndag, da jeg begynte å kjenne et slags tyngdefølelse neders i mage. Virket som om magen min ikke likte turen, som var i rolig og behagelig tempo, på flat terreng. Jeg kom meg hjem og utover dagen begynte å kjenne krampelignende smerter, nesten som eggløsningsmerter , mens magen kjentes spent og hard ut.Dette varte ikke kort stund, gikk ikke over, men var slik hele tiden. Så kom natt, og dagen etter våknet jeg i god form, trodde alt var i orden og gikk som vanlig på jobb. Så var det på igjen, med samme smerter, men denne gangen mest på den ene siden, pluss at det var skikkelig vondt å gå ( umulig å sitte i jobben min,så jeg kjente det godt). I tillegg var jeg på WC og der så jeg et spor blod på papiret, men det tror jeg var mest mekanisk, at jeg liksom tørket meg for hard, for det kom ikke mer siden. Ringte til jordmor, fortalte ting, og fikk beskjed at jeg burde ta det med ro i noen dager og komme meg til lege nokså snart. Jeg skulle gå hjem og ikke gå for mye. Ville ikke dere blitt skremt ? Jeg gjorde det jeg fikk beskjed om, snakket med sjefen og fikk lov til å gå , kranglet meg til en hastetime hos gynekolog dagen etter ( dvs i dag), og dro hjem. Resten av dagen var mesteparten på sofaen, det gikk litt over, men når jeg bare kom meg opp og gjort noe så var det på igjen. Ikke særlig behagelig. Er førstegangsgravid, 20 uker på vei nå, ingen erfaring fra før, og i tillegg babyen var ganske stille i det siste så det ikke er vanskelig å forestille seg tankene mine..

Så kom jeg til lege i dag, og ble nesten betraktet som hysterisk kvinne, fordi jeg forlangte hastetime . Uheldig var det slik at fastlegen min er på ferie, jeg fikk tilbud om en time hos en helt nyutdannet lege som har nylig begynt i allmenpraksis og har så mye som null erfaring med gravide.. tror at de fleste hadde gjort det samme, dvs velge gynekologen.

Gynekologen tok ultralyd, sjekket om fosteret vokser som det skal, fostervannsmengde, morkake osv med tanke på blødning, og alt var i orden. Det var tydeligvis kynnere som er nettopp begynt hos meg, og ikke som det pleier å være at man kjenner de i noen sekunder og så gir de seg, de begynte kraftig, smertefult og skremte livet av meg. Ble lettet som bare det, jeg.. lege mente det ikke var nødvendig med å holde seg hjemmet, jeg skulle bare komme meg på jobb og leve som normalt. Det ble jeg veldig glad for , er ganske aktiv person til vanlig, og bare den ene dagen i går som jeg måtte tilbringe på sofaen , jeg holdte på å bli sprø og kjedet meg i hjell..

Så det ordnet seg til slutt, babyen har det bra , og jeg fikk bare lveldig stressende start på uken..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/275957-skremmende-start-p%C3%A5-uken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...