ekef Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har skrevet flere innlegg her og har prøvd i (alt for) mange måneder å bli gravid etter en MA i fjor høst. Har siden den gang slitt med kontinuerlige mellomblødninger - men denne måneden er alt helt annerledes. Har ikke blødd noe! Ikke en skarve bloddråpe. Venter ny mens om kun få dager og kjenner meg oppblåst, ekstremt trett og småkvalm (nesten som om jeg er bilsyk). Ingen av disse tegnene er vanlige menssymptomer hos meg. Føler også at jeg tisser mer enn normalt, men det kan være innbilning. Tror dere jeg er gravid? Vet at det bare kan bli synsing fra deres side - men det er så deilig å kunne "snakke" med noen som har vært i samme situasjon og som har erfaring fra det å være gravid.... Spørsmål to: Etter en MA blir man selvfølgelig engstelig for at det skal gå galt igjen... Drar til Tyrkia om få uker. Hvis det viser seg at jeg er gravid - bør vi revurdere denne turen? Spørsmål tre: Jeg sliter med betydelig astma og er redd at et evt. anfall kan være farlig for meg og barnet. Er det noen av dere som har erfaringer på dette området og som vet hvordan man kan ta best mulig hensyn underveis og hvilke retningslinjer sykehuset følger for fødsel når alvorlige pusteproblemer er en trussel? TAKK! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275966-h%C3%A5p-om-graviditet-ferie-og-astma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby-san Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Hei , Krysser fingrene for at dine symptomer viser seg å være tegn på graviditet Med tanke på Tyrkia-turen, når dette blir aktuelt og hvis det viser seg at du er faktisk gravid, tror jeg at den beste å spørre om råd her er en god gynekolog. At det gikk galt første gang, betyr ikke at det blir slik ved neste graviditet, du kan være i flott form og ikke merke noe , men du kan også være skikkelig dårlig og. Ingen kan forutse dette. Jeg hadde selv en SA i fjor høst, og det har lagt spor i meg. Kan bare si det slik ( og tror de fleste som har opplevd det blir enige) at hvis man har opplevd SA en gang, føler man seg aldri trygg igjen. Selv om det kan gå strålende neste gang, man kan være i kjempeform og graviditeten kan være helt ukomplisert, så blir man ganske redd for hver eneste stikking i mage, selv små blødning osv.Jeg løper fortsatt til lege om det er noe som bekymrer meg virkelig, og er kommet til uke 20 må.. Det må dere vurdere selv, men jeg ville nok avventet med så pass eksotisk ferietur hvert fall til etter 12. uke, om det skjer noe, så er det allikevel best å være hjemmet hvor du føler deg trygt og vet at de som er rundt deg kan jobben sin. Selv om Tyrkia kan ha verdens beste leger eller helsesystem, det vet jeg ikke noe om og vil ikke utale meg , så er hjemmet alltid best , hvert fall i slike situasjoner. Men det kan dere vurdere når det blir aktuelt Krysser fingrene for at det klaffet for dere 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275966-h%C3%A5p-om-graviditet-ferie-og-astma/#findComment-2229229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekef Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2007 Hei , Krysser fingrene for at dine symptomer viser seg å være tegn på graviditet Med tanke på Tyrkia-turen, når dette blir aktuelt og hvis det viser seg at du er faktisk gravid, tror jeg at den beste å spørre om råd her er en god gynekolog. At det gikk galt første gang, betyr ikke at det blir slik ved neste graviditet, du kan være i flott form og ikke merke noe , men du kan også være skikkelig dårlig og. Ingen kan forutse dette. Jeg hadde selv en SA i fjor høst, og det har lagt spor i meg. Kan bare si det slik ( og tror de fleste som har opplevd det blir enige) at hvis man har opplevd SA en gang, føler man seg aldri trygg igjen. Selv om det kan gå strålende neste gang, man kan være i kjempeform og graviditeten kan være helt ukomplisert, så blir man ganske redd for hver eneste stikking i mage, selv små blødning osv.Jeg løper fortsatt til lege om det er noe som bekymrer meg virkelig, og er kommet til uke 20 må.. Det må dere vurdere selv, men jeg ville nok avventet med så pass eksotisk ferietur hvert fall til etter 12. uke, om det skjer noe, så er det allikevel best å være hjemmet hvor du føler deg trygt og vet at de som er rundt deg kan jobben sin. Selv om Tyrkia kan ha verdens beste leger eller helsesystem, det vet jeg ikke noe om og vil ikke utale meg , så er hjemmet alltid best , hvert fall i slike situasjoner. Men det kan dere vurdere når det blir aktuelt Krysser fingrene for at det klaffet for dere Takk! Jeg krysser fingrene for at det går bra med deg også! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/275966-h%C3%A5p-om-graviditet-ferie-og-astma/#findComment-2229300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.