Gå til innhold

Overgangsalder kanskje?

Anbefalte innlegg

Gjest For gammel?

Hei

Jeg har barn fra før, men ønsker sterkt et til.

Hadde en abort for ca. 3år siden og det plager meg fremdeles.

Var hos gyn.spes og tok prøver og (ultralyd også grunnet en cyste på eggstokken, som senere sprakk av seg selv) for ca. 2år siden, og han mente jeg allerede da var kommet i overgangsalderen, men han kunne ikke si noe sikkert, bare sa det var meget sannsynlig ut i fra det jeg fortalte. Blodprøver kunne ikke gi noe sikkert svar.

Det ligger ikke til familien å komme i overgangsalderen tidlig, men jeg har hatt mange tøffe opplevelser i livet mitt som virkelig har tæret på. Kan dette være en årsak til at jeg muligens er i overgangsalderen?

Jeg har mens, men ikke slik som før. Som regel varer den i 3 til 6 dager, men det blir på en måte ikke ordentlig. Blør mye mindre enn jeg gjorde da jeg var ung og nesten uten unntak er mensen en uke forsinket hver måned, men det var den før også, så akkurat det tror jeg ikke har så mye å si? Det er heller det at jeg føler at den ikke er ordentlig mens på en måte, greier ikke helt og forklare akkurat det.

Jeg har ikke brukt noen form for beskyttelse de to siste årene, men har ikke blitt gravid forde. Når det er sagt, så har det vært en meget stressende hverdag med lite sex, ca. en gang i mnd, noen ganger litt mer og andre enda mindre. Vi tenkte ikke da på å få barn. Min samboer gjennom mange år har ikke villet før i det siste, selv om jeg har ønsket lenge.

Jeg har prøvd å si det til han lenge, uten noen form for press på han at hvis vi skal forsøke å få et barn så må du snart bestemme deg(har sagt dette siden jeg/vi mistet barnet i magen min for ca.3 år siden). Han har ikke forstått dette og forstår det egentlig ikke enda. Jeg er 40 nå, men han tror fremdeles at det er god tid og at jeg umulig kan være i overgangsalderen, siden moren min blant annet kom i overgangsalderen meget sent.

Jeg har nå holdt på en stund med slike eggløsningstester og har tenkt og holde på og teste for å se om det gir noe utslag.

Jeg kan jo ikke bli gravid hvis jeg ikke har eggløsning og enda verre, hvis jeg ikke har egg igjen lenger, men hvordan kan jeg finne ut dette sikkert?

Jeg orker ikke å holde på med dette styret hvis det ikke er noe håp allikevel. Men vi håper og jeg må ærlig talt si jeg er litt bitter på min samboer som ikke har greid å bestemme seg før det kanskje er for sent.

Jeg ville ikke presse han heller, for jeg ville ikke ha barn med han når han ikke var sikker.

Hvordan kan jeg egentlig få et ordentlig svar på om jeg fremdeles kan bli gravid? Ønsker dette svaret så fort som mulig, for som sagt, dette er en påkjenning jeg ikke vil ha lang tid fremover hvis det lar seg gjøre å bli gravid på noen måte.

Hilsen

Håper i det lengste og at jeg for en gangs skyld kan få et positivt, men ærlig svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276023-overgangsalder-kanskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...