Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En venninne har et håpløst forhold til en gift mann. I tillegg jobber de sammen og hun er hans sjef. Hvis de hadde vært samboere, måtte hun sagt opp jobben, men nå tror de at ingen vet om forholdet.

For tiden er han hele livet hennes, hun ønsker å tilbringe all tid med han, og hvis telefonen ringer, kaster hun fra seg alt for å prate. Dette har ført til en rekke brudd på avtaler med andre mennesker og går ut over nattesøvnen. Når han ikke ringer, er hun deppa og fortvilet. Hun kan naturlig nok ikke ta kontakt selv. Hun lever i en følelsesmessig berg-og-dalbane og er veldig sliten.

Jeg er veldig bekymret, og har gitt klart uttrykk for at hun bør avslutte dette, men det er hun ikke i stand til nå. Jeg vurderer sterkt å kontakte mannen selv for å høre hva han egentlig vil med dette forholdet, for det er vanskelig å se på at en man bryr seg om er i ferd med å ødelegge livet sitt og dessuten har det så vondt.

Men jeg innser at det vel kan være å bry seg med noe jeg ikke har noe med. Noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276030-hvor-mye-kan-man-blande-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinne 46

Ho kan bli sint på deg, om du snakker med mannen. Og du får all skyld i ettertid om han gjer det slutt med henne. Enig med Lillemus om at du kan vere der den dagen han gjer det slutt. Synst det er bra du advarer henne. Ho er nok veldig forelska - stakkar.

Det beste du kan gjøre er vel å være der den dagen det går opp for henne at han aldri har tenkt å forlate kone (og barn?) for hennes skyld, men kun har henne som et leketøy når det passer ham.

Gudbedre for en drittsekk!

Det er barn i bildet, ja. Jeg er rasende på fyren selv om jeg aldri har møtt han.

Takk for svar, jeg får håpe det går et lys opp for henne snart.

Ho kan bli sint på deg, om du snakker med mannen. Og du får all skyld i ettertid om han gjer det slutt med henne. Enig med Lillemus om at du kan vere der den dagen han gjer det slutt. Synst det er bra du advarer henne. Ho er nok veldig forelska - stakkar.

Ja jeg får vel holde meg unna. Men det er vanskelig, synes jeg...

Takk for svar!

Annonse

Du må ikke finne på å kontakte verken mannen eller kona hans. Dette er ikke din sak. Du må gjerne si hva du mener til venninnen din, men primært synes jeg du bør være hennes venn uansett hvor dumt hun oppfører seg.

Så hvis du spør hvor mye man kan blande seg, er mitt svar null. Zero. Ingenting. La folk gjøre sine egne feil og erfaringer.

Du må ikke finne på å kontakte verken mannen eller kona hans. Dette er ikke din sak. Du må gjerne si hva du mener til venninnen din, men primært synes jeg du bør være hennes venn uansett hvor dumt hun oppfører seg.

Så hvis du spør hvor mye man kan blande seg, er mitt svar null. Zero. Ingenting. La folk gjøre sine egne feil og erfaringer.

Du har selvfølgelig rett. Men jeg synes det er vanskelig å se på. Hun risikerer jo jobben sin på dette, og er fysisk og følelsesmessig utslitt. Jeg skal ikke gjøre mer nå, men stiller opp når det trengs.

Send et anonymt tips til kona hans. Da blir det nok fort slutt på forholdet. Og forhåpentligvis finner ikke din venninne ut at det var du som tipset henne. Regner med at mange på arbeidsplassen vet om dette.

Det er nok mange som i hvertfall har mistanke på arbeidsplassen, ja. Men forelskelse gjør blind...

Nei.

Dette forholdet er tydeligvis ikke bra for venninnen. Det er heller ikke rett mot kona hans.

Men hun vil miste en venninne om hun åpenlyst saboterer forholdet. Hvilket alternativ er det da igjen?

Jeg hadde aldri klart å være der for henne etterpå hvis jeg selv hadde skrevet et slikt brev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...