Gå til innhold

Han forventer at jeg gjør husarbeidet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Timiti

Men hva kan jeg gjøre da? Vi har vært sammen i flere år og han ser ikke ut til å forstå!

Om han ikke forstår klar tale, får du heller vise det i handling,

Vask dine egne klær og la hans ligge, vask opp servise og bestikket du har brukt, la han vaske sitt eget. Skift dyne- og putetrekk på din side av sengen, og gi beskjed om at han vil sove i rene sengklær, får han skifte selv. Vask bare halvparten av huset osv. Forhåpentligvis tar han tegninga da.

Men hva kan jeg gjøre da? Vi har vært sammen i flere år og han ser ikke ut til å forstå!

Spør ham hvorfor i all verden det skal være ditt ansvar? Dere møkker begge ned leiligheten, dere skitner begge til klærne deres, dere bruker begge to kopper og bestikk på kjøkkenet osv osv osv.... Be om et jævlig godt svar på hvorfor hans dritt er ditt ansvar.

Han er selvfølgelig helt urimelig i og med at du både jobber og studerer. Hadde du vært hjemmeværende hadde saken vært en annen, men det er du jo ikke.

Annonse

petter smart

Han er en fjott. Og du har dessverre latt ham være en fjott fram til i dag. Det er vanskelig å gjøre noe med når han er vant til at det er slik.

Selvfølgelig skal en fordele husarbeidet.

Hadde du vært hjemmeværende eller av andre grunner hatt mer fritid enn han burde du gjort mer. Men hvor mye du bidrar med i kroner og øre har ingen relevans i seg selv. Jeg trodde virkelig ikke det fantes unge mennesker i dag som mener noe annet.

Har han gitt deg en god grunn på hvorfor han forventer at du bruker langt flere timer på jobb+studier+husarbeid enn han?

Gjest Vekten87

nei! er det fullt opp skal det deles. jeg har selv studier og obb og enkelte dager er det ingenting igjen av meg. men då tar han i et tak. skal ikke så mye til, en maskin me klær eller kanskje bære ut bosset... og viss han støvsuger ( skjer kanskje hver tredje mnd:p) så er jeg fornøyd. føler det hjelper. men viss han sier nei eller nekter å gjøre noe blir jeg irritert. men tror han har forstått det:)

si det til han og vær direkte og si det rett ut, du er for sliten og har formye å gjøre og synes virkelig at dere skal dele på arbeidet. skal lite til for at det merkes! husk det...

Gjest trøndeirritert

En sånn mann hadde jeg ikke gidda å kaste bort tida mi på!!!

Vi lever tross alt i år 2007, så enten er han en idiot eller så henger han ikke med i utviklingen...

Nå skal han snart på pub og se fotballkamp, mens jeg dusjer barn og finner fram klær til morgendagen.

(Var jeg frekk da jeg sa at han får en fot i r*** og det blir pause i forholdet om han kommer full hjem og ikke kommer seg opp i morgen? Jeg gjorde det nok ikke bedre med å si det, men han tar meg ikke alvorlig.)

Gjest trøndeirritert

Han er en fjott. Og du har dessverre latt ham være en fjott fram til i dag. Det er vanskelig å gjøre noe med når han er vant til at det er slik.

Selvfølgelig skal en fordele husarbeidet.

Hadde du vært hjemmeværende eller av andre grunner hatt mer fritid enn han burde du gjort mer. Men hvor mye du bidrar med i kroner og øre har ingen relevans i seg selv. Jeg trodde virkelig ikke det fantes unge mennesker i dag som mener noe annet.

Har han gitt deg en god grunn på hvorfor han forventer at du bruker langt flere timer på jobb+studier+husarbeid enn han?

Det er snart to år siden jeg plutselig fant ut hvor lite han egentlig gjør, så det er ikke nytt og jeg har prøvd mye.

Gjest togli

Nå skal han snart på pub og se fotballkamp, mens jeg dusjer barn og finner fram klær til morgendagen.

(Var jeg frekk da jeg sa at han får en fot i r*** og det blir pause i forholdet om han kommer full hjem og ikke kommer seg opp i morgen? Jeg gjorde det nok ikke bedre med å si det, men han tar meg ikke alvorlig.)

Sørg for at han skjønner alvoret ved at du holder det du lovte!

Du var ikke frekk! Ønsker deg lykke til!

Annonse

Vask dine egne klær og la hans ligge, vask opp servise og bestikket du har brukt, la han vaske sitt eget. Skift dyne- og putetrekk på din side av sengen, og gi beskjed om at han vil sove i rene sengklær, får han skifte selv. Vask bare halvparten av huset osv. Forhåpentligvis tar han tegninga da.

Kjempegode ideer!!!

Gjest togli

Takk.

Jeg er gift, så det blir et stort steg å i så fall ta pause.

Det forstår jeg, men dumt å true med det hvis du ikke mener det. Da kommer han bare til å fortsette. Han vet at du kommer med tomme trusler...

Det aller beste hadde vært om dere fikk snakket med noen om dette. Familierådgivningskontoret e.l....

Gjest trøndeirritert

Det forstår jeg, men dumt å true med det hvis du ikke mener det. Da kommer han bare til å fortsette. Han vet at du kommer med tomme trusler...

Det aller beste hadde vært om dere fikk snakket med noen om dette. Familierådgivningskontoret e.l....

Slik er det nå: han gikk på pub og kom hjem igjen. Snakket i telefonen, og nå skal han ut på byen igjen.

Det er klart at han kan gå ut og treffe venner, men i kveld synes jeg det passer dårlig. Jeg er så sint inni meg nå.

:-(

Gjest trøndeirritert

Jeg har gjort noe av dette, men det nyttet ikke.

Gjest togli

Slik er det nå: han gikk på pub og kom hjem igjen. Snakket i telefonen, og nå skal han ut på byen igjen.

Det er klart at han kan gå ut og treffe venner, men i kveld synes jeg det passer dårlig. Jeg er så sint inni meg nå.

:-(

Du burde alliert deg med en venninne og avtalt at dere to skulle gå ut i kveld. Det er din tur å gå ut, ikke sant? Han kan ikke ta som en selvfølge at det er han som skal gå ut og du som skal sitte hjemme og passe ungene. Neste gang kommer du han i forkjøpet!!

Skjønner godt at du er lei deg....

*klemme på*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...