Gå til innhold

Kløe i rektum

Anbefalte innlegg

Gjest fredrikson

Hei, jeg er en mann på 22 år. I over ett år har jeg vært plaget av kløe i rektum. Jeg har i de siste månedene vært plaget av samme kløe i nesen. Har tenkt det kan være en form for soppinfeksjon, men de midlene jeg kjøpte på apotekethjelper ikke. Det virker noen ganger som det kommer en slags væske fra tarmsystemet som legger seg rundt åpningen. Det legger seg også en form for navlelo eller grågrønne bomullsbiter, rundt rektum og i sprekken. Jeg lurer på hva dette er og hvilke midler jeg må bruke for å bli kvitt det. Jeg har tidligere brukt kremer som elocon, fucidin-hydrocortison og lamisil, men har ikke virket. Jeg er ikke så begeistret over å gå til fastlegen med dette problemet så jeg håper du kan gi meg et godt svar. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276080-kl%C3%B8e-i-rektum/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Jeg har selvfølgelig ingen mulighet til å stille en diagnose uten å ha noe mer å bygge på enn din beskrivelse. Det høres mest sannsynlig etter din beskrivelse som en soppinfeksjon. Det er noe som forekommer ikke så sjelden i underlivet, da soppen Candida er en normal del av tarmflora. Jeg ville kanskje forsøke med et antisoppmiddel, f. eks. Canesten salve, noe du kan kjøpe i apoteket. Hvis ikke det hjelper bør du søke lege. Hvorvidt symptomene fra nesen har noe sammenheng med nesen er jeg usikker på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276080-kl%C3%B8e-i-rektum/#findComment-2230461
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...