Gå til innhold

Kutte leppebånd, regulering

Anbefalte innlegg

Gjest sevenup

Hei !

Jeg er en dame på 32 år som har et glis mellom fortennene (oppe). Tannlegen sier dette er pga tykt leppebånd.

Jeeg ønsker å gjøre noe med dette. Kan jeg kutte leppebåndet og få regulering (på innsiden). Må en operere noe annet (flytte tannstilling ?) Er det en omfattende operasjon ? Hvor lenge må jeg gå med regulering ? Hvor skal jeg henvende meg ? Vet du hva en slik behandling koster ? Da mener jeg selvfølgelig ikke nøyaktig, men om det koster 10.000 eller 50.000 eller mer ?

Mellomrommet mellom tennene er ca. 0,3 cm

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27609-kutte-leppeb%C3%A5nd-regulering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sevenup

Jeg har lest gjennom de eldre inleggene om samme sak, og ser at det er mulig.

Det jeg ikke forstår er hvordan alle de andre tennene skal "komme etter". Går dette virkerlig med kun regulering ?

Et annet spørsmål er hvor jeg skal henvende meg (bor i Ålesund) og hvor slike behandlinger gjennomføres. På sykehuset eller hos tannlege ?

Husker at ei i slekta opererte i munnen en gang (20 år siden) og da "sydde" de sammen leppene hennes en stund for å unngå infeksjoner. Gjør de slikt ennå ?

Erik Johannessen, Tannlege

Å fjerne et slik leppebånd er en enkel behandling. Ofte vandrer tennene på plass av seg selv eller det må hjelpes på med litt regulering.

Dette gir seg utslag i prisen og de summer du fantaserer om ville nok glede en tannlege, men har ikke noe med realiteten å gjøre. Skal jeg tippe at du kommer unna av det med 2000 - 4000 kroner?

Gjest sevenup

Å fjerne et slik leppebånd er en enkel behandling. Ofte vandrer tennene på plass av seg selv eller det må hjelpes på med litt regulering.

Dette gir seg utslag i prisen og de summer du fantaserer om ville nok glede en tannlege, men har ikke noe med realiteten å gjøre. Skal jeg tippe at du kommer unna av det med 2000 - 4000 kroner?

Akkurat nå ble jeg nesten trist. Hvis det er så enkelt og så "billig", hvordan kunne tannlegen min "blåse" av ei tenåringsjente med ønske om finere tannstilling ?

Takk for opplysningen !

Jeg ringer rundt i morgen og forhører meg.

Gjest sevenup

Akkurat nå ble jeg nesten trist. Hvis det er så enkelt og så "billig", hvordan kunne tannlegen min "blåse" av ei tenåringsjente med ønske om finere tannstilling ?

Takk for opplysningen !

Huff nå gråter jeg...

Kanskje tannleger burde hatt noen timer med psykologi, de behandler jo pasienter !

Kommer ikke over at dette skal være en enkel "operasjon", jeg har jo tenkt tanken, at det ikke kunne være så vanskelig for tennene er jo ok ellers...

Men torde ikke spør mer siden han "blåste" det bort...

Gjest sevenup

Takk for opplysningen !

Huff nå gråter jeg...

Kanskje tannleger burde hatt noen timer med psykologi, de behandler jo pasienter !

Kommer ikke over at dette skal være en enkel "operasjon", jeg har jo tenkt tanken, at det ikke kunne være så vanskelig for tennene er jo ok ellers...

Men torde ikke spør mer siden han "blåste" det bort...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...