Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 3 MA i uke 8-9. 1av3 viste mangel på protein c/s. Lege1: Albyle og fragmin. MEn ny lege skrev ut Provera istedenfor fragmin. Jeg er redd og fryktelig usikker. På pakningsvedlegget til proveraen står det at dette IKKE må brukes ved graviditet!!! Hva skal jeg gjøre? Diagnose???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276293-provera-og-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er usikker på om du er gravid igjen og hvor langt du er på vei. Provera brukes ikke for lettere å bli gravid eller for å hindre abort. Vennligst suppler med disse opplysninger, så skal jeg svare deg i vanlig forum uten at du skal betale ekstra. Ikke bruk Provera hvis du er gravid

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg er usikker på om du er gravid igjen og hvor langt du er på vei. Provera brukes ikke for lettere å bli gravid eller for å hindre abort. Vennligst suppler med disse opplysninger, så skal jeg svare deg i vanlig forum uten at du skal betale ekstra. Ikke bruk Provera hvis du er gravid

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg er gravid i uke 6.Legen trodde en skade i eggstokk gjorde at jeg ikke prod. progesteron.. Derfor provera.. Synes d er rart at de to legene var så uenige om diagnose. Hva skal jeg gjøre?? Synes de tar for lett på det... skal jeg be om fragmin eller hva?

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er gravid i uke 6.Legen trodde en skade i eggstokk gjorde at jeg ikke prod. progesteron.. Derfor provera.. Synes d er rart at de to legene var så uenige om diagnose. Hva skal jeg gjøre?? Synes de tar for lett på det... skal jeg be om fragmin eller hva?

Du skal i all fall ikke bruke provera. Er en graviditet normal, produseres

tilstrekkelig progesteron fra eggstokk og morkake. Er graviditeten dårlig,

dvs fosteranlegget ikke er levedyktig, vil progesteronproduksjonen være lav,

men det bedrer ikke forholdene å tilføre hormon som likner på progesteron (provera).

Jeg synes du skal be din lege om snarlig henvisning til gynekologisk

avdeling der du tidligere har vært behandlet og som har de nødvendige opplysninger og blodprøvesvar. Ved uke 7 skal man kunne se fosterhjerteslag. Avdelingen vil kunne gi råd om ev behandling.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Du skal i all fall ikke bruke provera. Er en graviditet normal, produseres

tilstrekkelig progesteron fra eggstokk og morkake. Er graviditeten dårlig,

dvs fosteranlegget ikke er levedyktig, vil progesteronproduksjonen være lav,

men det bedrer ikke forholdene å tilføre hormon som likner på progesteron (provera).

Jeg synes du skal be din lege om snarlig henvisning til gynekologisk

avdeling der du tidligere har vært behandlet og som har de nødvendige opplysninger og blodprøvesvar. Ved uke 7 skal man kunne se fosterhjerteslag. Avdelingen vil kunne gi råd om ev behandling.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Skal gjøre det. Men du skal vite at jeg behandles av gynekolog på gynekologisk poliklinikk, så jeg er vurdert av fagperson.. Set er fryktelig rart å få så ulike tilbakemeldinger fra ulike gynekologer...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...