Gjest en litt skuffet prøver Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Vi sto i som bare det alle dager med eggløsningsslim og håpet at det skulle gå, men nå kjennes det veldig ut som mensen er på vei. Småkramper i livmoren og bittelitt blodtilblandet slim i går, bittelitt brun utflod i dag... Jeg har vanligvis to dager med spotting før mensen begynner- så jeg får den vel i morgen... Det stemmer sånn ca med tida også. Varierer litt hos meg fra 25-30 dager, og denne gangen ser det ut til å bli 26 dager syklus. Ca 11 dager siden eggløsning i dag... Er det noen som har erfaring med at de trodde mensen var på vei men så var det falsk alarm som vil fortelle om det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
baby-san Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei, Det er veldig vanlig å kjenne mensmurringer selv om man er gravid, jeg er kommet nå til uke 21 og kjenner de fortsatt innimellom. Ikke like sterk som i begynnelse, men allikevel. Slimm med litt blod som du beskriver kan være begynnelse på mens, men det kan også være festeblødning, jeg har ikke opplevd det selv men mange andre ja, også her på DOL. Jeg vet veldig godt hvordan det er å prøve, å håpe og så bli skuffet igjen. For mange kan det gå opp til ett år før det klaffer, dette til tross for at alt er i orden med både mannen og kvinne. Syntes selv at dette var utrolig slitsom og psykisk belastende de månadene vi prøvde uten at det har klaffet. Husker godt at hver eneste dag etter EL inntil jeg kunne teste meg virket som en uke, tiden gikk sååå langt. Og det var det at det ble så psykisk belastende for meg avgjorde at jeg bestemte at vi skulle ta 2-3 mnd pause. Ikke fordi jeg ga opp, men for å få tankene på andre ting, slappe av litt og gi kroppen litt tid. Jeg er temmelig sikker på at det var DET som hjalp, for det var denne gangen det endelig klaffet for oss. Husker det veldig godt, for jeg skulle akkurat på kurs med jobben og skulle være borte hjemmefra nøyaktig de dagene jeg skulle ha eggløsning. Tenkte da at hva er ment å bli, skal bli, og har egentlig innstilt meg på et par uker pause uten å tenke så mye på å bli gravid. Og da klaffet det Jeg synes virkelig at det er verdt å prøve å gi kroppen litt tid, når du vet når du hadde EL , hadde samleie når du skulle, brukte alle kjerringsråd og alt som mulig for å hjelpe til, og så klaffer det ikke allikevel, blir man kjempe stresset og frustrert og lei og trett, alt dette, og da kommer kroppen i et sånn ond sirkel, og på noen måte blokerer seg selv slik at man ikke blir gravid.Forsøk å slappe av i noen uker, det kommer ferietid snart, kanskje en ferietur kan hjelpe til her? Det trengs ikke mye, bare en-to månader for å hjelpe. Jeg synes det er verdt . Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2231051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
khdf Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Du kan lese om min erfaring på et innlegg litt lenger nede: Menssmerter men ingen mens....Jeg er gravid, fant det ikke ut før jeg var nesten 6 uker på vei. Jeg har fortsatt menssmerter.....men har ikke hatt noe utflod eller noe.Lykke til!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2231052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en litt skuffet prøver Skrevet 20. mai 2007 Del Skrevet 20. mai 2007 Hei, Det er veldig vanlig å kjenne mensmurringer selv om man er gravid, jeg er kommet nå til uke 21 og kjenner de fortsatt innimellom. Ikke like sterk som i begynnelse, men allikevel. Slimm med litt blod som du beskriver kan være begynnelse på mens, men det kan også være festeblødning, jeg har ikke opplevd det selv men mange andre ja, også her på DOL. Jeg vet veldig godt hvordan det er å prøve, å håpe og så bli skuffet igjen. For mange kan det gå opp til ett år før det klaffer, dette til tross for at alt er i orden med både mannen og kvinne. Syntes selv at dette var utrolig slitsom og psykisk belastende de månadene vi prøvde uten at det har klaffet. Husker godt at hver eneste dag etter EL inntil jeg kunne teste meg virket som en uke, tiden gikk sååå langt. Og det var det at det ble så psykisk belastende for meg avgjorde at jeg bestemte at vi skulle ta 2-3 mnd pause. Ikke fordi jeg ga opp, men for å få tankene på andre ting, slappe av litt og gi kroppen litt tid. Jeg er temmelig sikker på at det var DET som hjalp, for det var denne gangen det endelig klaffet for oss. Husker det veldig godt, for jeg skulle akkurat på kurs med jobben og skulle være borte hjemmefra nøyaktig de dagene jeg skulle ha eggløsning. Tenkte da at hva er ment å bli, skal bli, og har egentlig innstilt meg på et par uker pause uten å tenke så mye på å bli gravid. Og da klaffet det Jeg synes virkelig at det er verdt å prøve å gi kroppen litt tid, når du vet når du hadde EL , hadde samleie når du skulle, brukte alle kjerringsråd og alt som mulig for å hjelpe til, og så klaffer det ikke allikevel, blir man kjempe stresset og frustrert og lei og trett, alt dette, og da kommer kroppen i et sånn ond sirkel, og på noen måte blokerer seg selv slik at man ikke blir gravid.Forsøk å slappe av i noen uker, det kommer ferietid snart, kanskje en ferietur kan hjelpe til her? Det trengs ikke mye, bare en-to månader for å hjelpe. Jeg synes det er verdt . Lykke til Tusen takk for så langt og fint svar! Jeg syns responsen her inne har blitt litt dårlig i det siste jeg. Jeg mener det var mye mer aktivitet før..., så jeg forventet ingen svar faktisk. Jeg har enda ikke fått mensen helt da. Vært stadig på do og sjekket hele dagen men ikkeno', bare bittelitt lysebrunttilblandet utflod. Så jeg har ikke mistet håpet HELT enda... Har dog på følelsen at mensen kommer for fullt i morra. Takk for tips ift prøving... Nå har vi jo bare prøvd denne ene gangen enda da, og hadde jo egentlig ikke regnet med det skulle klaffe på første forsøk... Men blir likevel litt skuffet når jeg merker at mensen er på vei og det ikke skjedde noe- for man håper jo... Jeg har tenkt at jeg skal bestille eggløsningstester fra billigetester så snart jeg får mensen, sånn at jeg har dem også å forholde meg til, ikke bare sekreter som var det jeg forholdt meg til denne gangen. Jeg har også tenkt at jeg vi ikke skal ha SÅ mye sex neste gang. Vi hadde nesten hver dag en del dager på rad, og jeg er redd vi skal miste lysten og gleden ved sex hvis vi stresser for mye og tvinger oss fordi vi MÅ. Jeg har hvertfall tenkt å jobbe med å ikke stresse så mye- så får vi se hva vi klarer. Jeg sa jo også til meg selv at jeg IKKE skulle drive å teste i hytt og pine når jeg egentlig VET at det er for tidlig, men likevel har jeg bare allerede brukt tre... Og jeg vet med meg selv at hvis jeg ikke blør i morgen tidlig så ryker jeg på den siste jeg har... Tusen takk for tanker og ord. Det hjalp å lese innlegget ditt... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2231514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 For svært mange kjennes det ut som om mensen skal komme hvert øyeblikk, de aller første ukene av svangerskapet. Det er håp så lenge du ikke blør ordentlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2231629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en litt skuffet prøver Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 For svært mange kjennes det ut som om mensen skal komme hvert øyeblikk, de aller første ukene av svangerskapet. Det er håp så lenge du ikke blør ordentlig. Hm... Ja, jeg tror vel at jeg ikke er gravid. Hender noen ganger at det tar 2-3 dager før mensen er skikkelig i gang hos meg, har bare litt tegninger de første dagene NOEN ganger. Det som er vanligst er likevel 1-2 dager med spotting før det setter inn. I dag er 3. dagen- og jeg har et ørlite håp fremdeles fordi det fremdeles bare er spotting. Bittelitt friskt blod etter at jeg var på toalettet bare... Kjenner det murrer og "klør" innimellom i livmora, men det er nok bare det som er helt vanlig... Bare jeg som kjenner ekstra etter nå... Jeg tok en teststrips i dag, og den hadde en ultralys rosa strek. Det var garantert en strek men jeg kunne bare såvidt skimte den i godt lys, så jeg tipper nok det bare var "sporet" der en strek skulle vært som viste seg... Eller hva tror du? Jeg har kjøpt inn nye tester i dag da, så det ryker vel på en ny i morgen tidlig... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2232011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Hm... Ja, jeg tror vel at jeg ikke er gravid. Hender noen ganger at det tar 2-3 dager før mensen er skikkelig i gang hos meg, har bare litt tegninger de første dagene NOEN ganger. Det som er vanligst er likevel 1-2 dager med spotting før det setter inn. I dag er 3. dagen- og jeg har et ørlite håp fremdeles fordi det fremdeles bare er spotting. Bittelitt friskt blod etter at jeg var på toalettet bare... Kjenner det murrer og "klør" innimellom i livmora, men det er nok bare det som er helt vanlig... Bare jeg som kjenner ekstra etter nå... Jeg tok en teststrips i dag, og den hadde en ultralys rosa strek. Det var garantert en strek men jeg kunne bare såvidt skimte den i godt lys, så jeg tipper nok det bare var "sporet" der en strek skulle vært som viste seg... Eller hva tror du? Jeg har kjøpt inn nye tester i dag da, så det ryker vel på en ny i morgen tidlig... Symptomene kan være til forveksling like. Men begynner du å blø friskt blod, er det nok mensen. Jeg kjenner ikke de rosa testene, men det skal være forskjell på testen før og etter bruk, for å si det sånn. "Sporet" kan du antakelig skimte i spesiell belysning før du bruker testen, også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2232192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en litt skuffet prøver Skrevet 22. mai 2007 Del Skrevet 22. mai 2007 Symptomene kan være til forveksling like. Men begynner du å blø friskt blod, er det nok mensen. Jeg kjenner ikke de rosa testene, men det skal være forskjell på testen før og etter bruk, for å si det sånn. "Sporet" kan du antakelig skimte i spesiell belysning før du bruker testen, også. Ja, jeg vet ikke hva som skjer jeg. Jeg føler meg ikke så veldig stresset over dette. Jeg tenker at det er på'n igjen neste mnd og at dette ER mensen... Men den kommer liksom ikke i gang! I dag er fjerde dagen med spotting. Ikke friskt blod... Tenkte at sex ville få mensen igang- har opplevd det før, så vi hadde sex i går. Kom litt blod underveis men bare såvidt litt, i dag bare en liten dråpe igjen... På vei ut fra jobben kjente jeg at det stakk skikkelig i ene siden i livmora, pleier ikke gjøre det. Men tenkte faktisk ikke at det kan være graviditet, tenkte at det er mensen som driver og "jobber" der inne. Tok en test i dag tidlig, og den var jo negativ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276301-redd-dette-er-starten-p%C3%A5-mensen-s/#findComment-2232900 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.