Gå til innhold

Nytt forhold, nye spørsmål...

Anbefalte innlegg

Gjest wonderina

Har møtt en kar, vi har vært sammen i svært kort tid, men alt virker ganske så topp.

Han var veldig ivrig på å få fastlagt mine standpunkter i forhold til hva jeg ønsker fremover mht. forhold, holdninger i et samboerskap osv. Spurte meg ut en kveld og ba meg stille han spørsmål, det ble en grei "redegjørelse" for hovedsynspunkter om hva vi forventer oss av et forhold.

Midt i diskusjonen får han en sms fra en venninne. Jeg forventer ikke at man ikke har andre "kontakter" så tidlig i et forhold, men reagerte vel litt på måten han fremla presentasjonen av henne og han på. Han fortalte at hun (som for øvrig er samboer) hadde vært med han på hyttetur, bare de to, uten at noe skal ha skjedd (han er 36...)De skal ha delt en rødvin og stått på ski sammen...Hun fortsetter å sende sms i løpet av kvelden, og endelig ringer hun.De hadde helt klart en kooslig tone sammen, men hva som ligger i det ellers vet jo ikke jeg.

Samtidig sitter han og forklarer om sine visjoner i forhold til hvordan han ønsker et forhold; åpenhet, ikke noe utroskap, ærlighet, og fortalte meg ustanselig at jeg var nr. en osv, fremla fremtidsvisjoner som for meg lød nesten vel for godt ut?

Saken er den at jeg har brent meg før, og er litt naturlig mistroisk nå. Kan likevel ikke annet enn å vente å se.

Måtte bare få dette ned på papiret. Jeg er bare så forbannet redd for å bli såret, for å bli narret, ført bak lyset av Mr.Handsome. For naiv er jeg, og nokså forelsket også.....i en alder av 31:)

Denne historien er sikkert ikke eksepsjonell, må bare sjekket om jeg er for trangsynt, eller hva....jeg burde si å gjøre ellers her...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27631-nytt-forhold-nye-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mislykket

Synes du skal legge mindre vekt på utseende og mer vekt på personligheten hans. Velg deg partner etter personlighet, så unngår du slike problemer... ikke?

Mulig at det er vanskelig for en kvinne å legge vekt på personlighet, men jeg vil råde deg til å prøve. Blir du glad i en persons sjel... blir du glad i noe som vedvarer... Lykke til!

Gjest blame

Synes du skal legge mindre vekt på utseende og mer vekt på personligheten hans. Velg deg partner etter personlighet, så unngår du slike problemer... ikke?

Mulig at det er vanskelig for en kvinne å legge vekt på personlighet, men jeg vil råde deg til å prøve. Blir du glad i en persons sjel... blir du glad i noe som vedvarer... Lykke til!

Mislykket? Hvorfor kalle deg det? Jeg synes du tvertimot er ganske flink til å spre kvalme.

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Samme hva det skyldes synes jeg du

skal lytte til dine følelser i møte med en aktuell partner. Det er da også rimelig at du bærer med deg dine erfaringer fra tidligere. du har ansvar for deg selv, og selvfølgelig ønsker du ikke å bli brent på nytt.

Jeg synes hans mailing flere ganger mens dere to diskuterte sammen om deres evt. fremtid, virket pussig. Han burde ha vist respekt for deg og slått tlf. av.

Du kan kanskje fortelle fyren nesten gang at du er skeptisk til innbrytere hvis de er noe annet enn venner og kolleger.

...og det er jo nettopp _personligheten_ hans hun begynner å få kjennskap til nå...

Det følger ikke en bruksanvisning med hvor du får alle opplysninger om ditt nye bekjentskaps personlighet, det tar litt _tid_ å bli kjent! Enten det er venner, kolleger eller kjærester.

Hun sier hun er forelsket, og da vil man jo gjerne at forholdet skal gå bra!

Mener du man burde la være å bli sammen med noen da, hvis man er forelska? -Skjønner argumentet med å bli bedre kjent først, men _når_ er man godt nok kjent, da? Nye sider ved en person kan dukke opp selv etter 10 års bekjentskap!

Det er lov å ta sjangser skjønner du. Er man så heldig å være gjensidig forelsket, gir hvertfall jeg min fulle støtte til at de to skal ha et forhold. Så får de prøve og feile på samme måte som de fleste andre forhold må igjennom.

Ikke kjenner jeg deg og ikke kjenner jeg den mannen, og ikke hørtes det egentlig så veldig dramatisk ut det du forteller heller, så jeg kan ikke forklare hvorfor jeg fikk en rar følelse i kroppen om at denne mannen burde du sjekke litt før du bestemmer deg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...