Gå til innhold

Soppinfeksjon ?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Hei, var på ferie i Thailand 10uker rundt juletider. Fikk en venninne , og var nok litt uforsiktig. Ble hoven og rød ved urin-åpningen, med smerter, spesiellt ved urinering, det kom blod også 2-3 dager, ingen øvrig utflod. Var hos lege der nede og fikk middel for å lindre herpes , både krem og tabletter. Jeg tok også på eget initiativ en dose amoxycillin i tilfelle det var noe bakterieellt. Symptomene forsvant etter ca 2 uker. Hadde ubeskyttet sex også etterpå. I etterkant, ca 2 uker etter siste samleie fikk jeg små flekker på penishodet. De var røde, ca 3mm i diameter, flate, uten ubehag, med korresponderende utslett på forhuden. Regnet med at det kunne være en soppinfeksjon, og kjøpte krem mot dette på apoteket. Symptomene forvant, jeg avsluttet behandlingen, men etter en uke kom symtomene tilbake, nå også med rødhet rundt urinrørsårningen. Satt igang ny påsmøring av Canesten. rødheten ble borte, og flekkene ble svakere.Smører fortsatt, har holdt på ca 6 uker kontinuelig nå (etter oppholdet i behandlingen ). Det som er litt rart er at flekkene blir svakere, blir litt blanke på overflaten, og forsvinner (ca 2 uker etter ar de kom), men det kommer nye, virker som de er mindre etter hver generasjon. Nå er de så små og svake at de kan være vanskelig å se uten veldig godt lys. Vet nå et jeg skal fortsette behandlingen 2-4 uker etter at symptomene er borte. Er det bare å fortsette med canesten, eller bør dette undersøkes nærmere, er det normalt at man skal smøre så lenge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276394-soppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke lett å være "fjendiagnostikker" uten mulighet til klinisk undersøkelse og eventuelle tilleggsprøver. Din beskrivelse passe egentlig ganske godt med Candida-infeksjon, men helt sikkert er det ikke. Vanligvis responderer Candida på Canesten eller lignende antisopp preparat relativt raskt og resistensutvikling er meget sjelden. Spørsmålet er om det kan være noe annet, eventuelt noe i tillegg til Candida. Røde flekker kan forårsakes av andre mikroorganismer også. Jeg foreslår at du fortsetter med lokalbehandlingen i alle fall en uke, evt. to etter at symptomene er borte. Hvis det kommer igjen bør du gå til en som kan undersøke skikkelig og ta de nødvendige prøver. Men siden du er i kraftig bedring nå så kan det hende at du ser slutten på det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276394-soppinfeksjon/#findComment-2231643
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...