Gå til innhold

Svimmel ved kjøring og pc bruk!

Anbefalte innlegg

Gjest Kengeruu

Hei. Jeg har nå vært svimmel i 1 mnd tid,og lurer på hva dette kan være. Jeg blir svimmel og får en følelse av at jeg skal besvime. Kjenner at jeg blir stresset og begynner å kaldsvette. Føler det nesten som et lite anfall. Dette forekommer mest når jeg kjører bil eller sitter foran PC'en. Jeg kjenner en del "klikkelyder" og putring akkurat som noe er tett i ørene til tider, samtidig kan det også være smerte fra begge øregangene.Når jeg var hos legen i starten av mai fant han ingen ting på blodprøvene eller ved å titte inn i ørene. Han sa jeg skulle kontakte lege igjen hvis det ikke går over. Det hjelper å sove,og jeg føler meg ikke svimmel den første tiden på morningen, men kommer igjen når jeg sette meg i bilen og følger med på veien. Hva skal jeg gjøre?hva kan det være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276478-svimmel-ved-kj%C3%B8ring-og-pc-bruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg synes du kan be fastlegen din om henvisning til en spesialist i øre-nese-hals sykdommer. Helst en som driver med utredning av svimmelhet. Prøv å les litt om svimmelhe/vertigo her i doktoronline. Prøv å finn ut om din svimmelhet er mest av typen "karusell-følelse", "sjøgangsfølelse", eller arter seg mer som "svartninger". Førstnevnte skyldes ofte krystall-forskyvninger i balanseorganet ( stigbøylene) i mellomøret, og kommer oftest i klare anfall, utløst av hodevridninger. Sjøgangs-svimmelhet skyldes oftere påvirkning av balanse-apparatet mer sentralt i hjernen, mange årsaker finnes. Sistnevnte type kan utløses av bl.a væsketap, blodtrykks-endringer, lav blodprosent eller ofte av angstreaksjoner og hyperventilering. Siden du også har litt plager fra ørene, er det rimelig med en grundigere sjekk hos øre-nese-halslege, og det er også disse spesialistene som utreder svimmelhet. En syns-sjekk hører også med i ditt tilfelle, du kan starte med en tur til optiker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...