Gjest Kengeruu Skrevet 21. mai 2007 Skrevet 21. mai 2007 Hei. Jeg har nå vært svimmel i 1 mnd tid,og lurer på hva dette kan være. Jeg blir svimmel og får en følelse av at jeg skal besvime. Kjenner at jeg blir stresset og begynner å kaldsvette. Føler det nesten som et lite anfall. Dette forekommer mest når jeg kjører bil eller sitter foran PC'en. Jeg kjenner en del "klikkelyder" og putring akkurat som noe er tett i ørene til tider, samtidig kan det også være smerte fra begge øregangene.Når jeg var hos legen i starten av mai fant han ingen ting på blodprøvene eller ved å titte inn i ørene. Han sa jeg skulle kontakte lege igjen hvis det ikke går over. Det hjelper å sove,og jeg føler meg ikke svimmel den første tiden på morningen, men kommer igjen når jeg sette meg i bilen og følger med på veien. Hva skal jeg gjøre?hva kan det være? 0 Siter
Gjest Noblesse Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Det er ikke angst? Mine milde angstanfall høres ut som det du beskriver. Følelsen av å skulle besvime og det suser ofte i ørene. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Jeg synes du kan be fastlegen din om henvisning til en spesialist i øre-nese-hals sykdommer. Helst en som driver med utredning av svimmelhet. Prøv å les litt om svimmelhe/vertigo her i doktoronline. Prøv å finn ut om din svimmelhet er mest av typen "karusell-følelse", "sjøgangsfølelse", eller arter seg mer som "svartninger". Førstnevnte skyldes ofte krystall-forskyvninger i balanseorganet ( stigbøylene) i mellomøret, og kommer oftest i klare anfall, utløst av hodevridninger. Sjøgangs-svimmelhet skyldes oftere påvirkning av balanse-apparatet mer sentralt i hjernen, mange årsaker finnes. Sistnevnte type kan utløses av bl.a væsketap, blodtrykks-endringer, lav blodprosent eller ofte av angstreaksjoner og hyperventilering. Siden du også har litt plager fra ørene, er det rimelig med en grundigere sjekk hos øre-nese-halslege, og det er også disse spesialistene som utreder svimmelhet. En syns-sjekk hører også med i ditt tilfelle, du kan starte med en tur til optiker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.