Gå til innhold

gradert sykemelding og reise til Danmark

Anbefalte innlegg

Gjest sliten snart-mamma

Lurer på om det er lov. Er gravid i uke 20+4, og har inntil nå vært i full jobb som er ganske fysisk tung. Har konstantert at å gå i full stilling er ikke mulig lengre, og lege ga meg 40 % sykemelding . Det betyr i praksis at jeg skal være på jobb 3 av 5 dager i uken. Spørsmåler er nå om jeg har lov ta en helgetur til Danmark i slik situasjon da ? Man skal jo ikke reise utenlands under sykemelding, men dette på grunn av reisen vurderes da som belastende til syke kroppen. Jeg er ikke syk og formen var god inntil nå, men jobben er rett og slett for tung til tross for tilrettelegging. Og så er jeg ikke fult sykemeldt heller. Er det noen som vet / har erfaring i slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276534-gradert-sykemelding-og-reise-til-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sliten snart-mamma

Jeg var på ferie i fjor sommer i en periode jeg var sykmeldt. Legen min sendte et kort brev til Trygdekontoret der han sa at det ikke var noen betenkeligheter med at jeg reiste utenlands.

Hei og takk for svar :)Med tanke på lengre reise vet jeg at man skal søke dispensasjon til nav, men dette dreier seg om en helgetur , så jeg tror ikke det er noen vitsi å skrive noe til de. De får det ikke før jeg er kommet tilbake en gang..

mariaflyfly

Hei og takk for svar :)Med tanke på lengre reise vet jeg at man skal søke dispensasjon til nav, men dette dreier seg om en helgetur , så jeg tror ikke det er noen vitsi å skrive noe til de. De får det ikke før jeg er kommet tilbake en gang..

Ta en telefon til legen din og hør. Det er forbanna irriterende dersom noe skulle skje...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...