Gjest nybakt mamma79 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hei. Jeg er 28 år og fødte min sønn for snart 11 uker siden. Fødselen var normal, jeg revnet svært lite ( 3 sting) og fødte i vann. Jeg lurer litt på hva en seksukers kontroll for mødrene skal innebære. Er det obligatorisk/skal eller bør denne kontrollen inneholde en gynekologisk undersøkelse? Jeg var til seksukerskontroll hos min lege( 8 uker etter fødselen) og hun sa det var alt for tidlig med gynekologisk undersøkelse, at jeg fortsatt var i det tidlige barselstadiet. Jeg lurer nemlig på om jeg har fått et fremfall. Hvor tidlig kan en se om dette er tilfelle og når kan en forvente at dette retter seg? Jeg er nå 10 uker etter fødselen og synes det blir bare mer og mer som"henger ned" i skjede åpningen ( den er delvis blokkert), Jeg har i tillegg fått sterke hemorider, mye luft i vagina, hyppigere vannavlatning og stikkenede smerter. Jeg oppdaget først en stor hudfold 4 uker etter fødselen og videre har det bare blitt mer og mer. Hemotidene kom ca 4 til 5 uker etter fødselen og hyppig vannavlatnig noe sener, mens de stikkende smertene har kommet først nå i de siste ukene. Så mitt spørsmål går på hva jeg bør forvente meg og hva en seksukerskontroll bør inneholde og hva jeg bør gjøre?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276700-fremfall-og-seksukers-kontroll/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg hadde ikke GU på 6-ukerskontrollen, Legen min sa igrunn mye av det samme som din; at det var for tidlig å se om ting var "som normalt" igjen såpass tidlig etter fødselen. Men hadde jeg hatt de problemene det høres ut som du sliter med, ville jeg tatt kontakt med lege nå. Selv om ting ikke er "normale" etter 6 uker, er det ikke dermed sagt du skal ha det vondt og ubehagelig - og iallfall ikke etter 11 uker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276700-fremfall-og-seksukers-kontroll/#findComment-2234368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.