Gå til innhold

utskrapning og menssmerter

Anbefalte innlegg

Gjest lillejeg

Hei dr. Moen. Du svarte meg på mitt spørsmål med samme tittel 14.mai. Der fortalte jeg at jeg da for 2-3 dager siden hadde hatt en utskrapning etter en missed abortion. Hadde nesten ikke smerter i begynnelsen, men smertene tiltok kraftig 2-3 dager ettter inngrepet, og kjentes ut som kraftige menssmerter, men med lite blod, bare litt tyntflytende og noen flak innimellom. Du skrev at det evt. kunne være en graviditet utenfor livmoren, men det kan det vel ikke være, for legen tok utskarpning og fjernet fostersekken, noe levende foster var det ikke. Har vært på sykehuset nå etterpå, og legen så da at han ikke hadde fått med alt ved utskrapningen. Det var igjen ca 1 cm sa han og det var grunnen til smertene mine. Han så ikke tegn til infeksjon, og mente at jeg kunne regne med å ha en del smerter fremover, og litt blødninger med klumper til alt var kommet ut. Mente jeg ikke trengte å oppsøke lege unntatt hvis jeg fikk feber. Men hvor lenge er det normalt at jeg har smerter og blødninger (blør ikke så veldig mye)? Merker nå at jeg innimellom får kraftige smerter og da kommer da ofte noen veldig små klumper etterpå. Når det er kommet ut disse små klumpene, blir smertene mindre. Har nå også mindre smerter enn jeg har hatt før. Det kan også gå en dag innimellom med lite smerter/blod. Hva er forklaringen på det jeg kjenner, er det livmoren som kvitter seg med restene av fosteret? Er så redd for infeksjoner som skal ødelegge mine sjanser til å få barn senere. Håper du kan berolige meg her. Beklager det lange innlegget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27675-utskrapning-og-menssmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...