konemor30 Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei hei, Jeg håper du kunne svare meg på noe??? Jeg er ei jente på 30 år, som har to jenter på 7 og 4 år. Ifjor gifta jeg meg med mannen min og vi har nå lyst på barn sammen. Mannen min har også ei datter på 13 år. Jeg har brukt p-sprøyte frem til i fjor sommer og gikk da over på p-plaster, for da bestemte vi oss at vi ville ha et barn sammen en gang og legen min anbefalte da å gå over på plaster. I november i fjor slutta jeg med plasteret. I forrige mnd(april) kjøpte jeg el tester og har prøvd disse denne mnd. Jeg har funnet ut at jeg har en syklus på 26 dager og begynte med testene dag 9. Nå har jeg brukt testene hver dag i snart tre uker og ikke fått noen el. Hva skjer??? Har jeg ikke el da?? Har det ikke kommet igang igjen etter sprøyta/plasteret??? Lenge siden mensen kom tilbake da. Er det noe jeg kan ta for at det skal komme tilbake, eller kommer det tilbake av seg selv hvis vi bare venter litt?? Hilsen en som håper veldig på svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276759-eggl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *anita76* Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Jeg leser mye inne på pernille.info og der står dette; 11. Hva er galt når man aldri får noe utslag på eggløsningstestene? Hvis man gjør alt riktig, så kan det rett og slett hende at man er en av de få kvinnene som aldri får positivt utslag på noen eggløsningstester selv om de faktisk har eggløsning. Har man testet gjennom flere sykluser uten å få antydning til utslag så er det en veldig god ide å begynne med tempmåling hver morgen for å sjekke om man har eggløsning likevel, eller om man faktisk ikke har eggløsning i det hele tatt. Dersom man får tester hvor strekene er like sterke/svake, men aldri noe klart positivt utslag; da kan det hende at man produserer nok hormoner til å ha eggløsning, men ikke til å slå ut skikkelig på testene. Alternativt kan det være testene som ikke er sensitive nok, slik at man bør prøve et annet merke eggløsningstester. Det kan også hende at LH-toppen er så kort at det positive utslaget ville kommet mellom to nesten-utslag. Dersom man opplever dette i flere sykluser, så kan man prøve å teste ca hver 12 time istedet for én gang pr. døgn og sjekke om man får noe klarere utslag. Det er også en veldig god ide å begynne med tempmåling for å sjekke om disse nesten-utslagene følges av en tempstigning. Gjør de det, så kan man kanskje tolke nesten-utslagene som sin egen variant av positivt utslag, selv om det egentlig er negativt. Imidlertid bør man ikke stole blindt på dette, så fortsett helst med tempingen for å kontrollere at nesten-utslagene etterfølges av tempstigning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276759-eggl%C3%B8sning/#findComment-2236730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
konemor30 Skrevet 28. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg leser mye inne på pernille.info og der står dette; 11. Hva er galt når man aldri får noe utslag på eggløsningstestene? Hvis man gjør alt riktig, så kan det rett og slett hende at man er en av de få kvinnene som aldri får positivt utslag på noen eggløsningstester selv om de faktisk har eggløsning. Har man testet gjennom flere sykluser uten å få antydning til utslag så er det en veldig god ide å begynne med tempmåling hver morgen for å sjekke om man har eggløsning likevel, eller om man faktisk ikke har eggløsning i det hele tatt. Dersom man får tester hvor strekene er like sterke/svake, men aldri noe klart positivt utslag; da kan det hende at man produserer nok hormoner til å ha eggløsning, men ikke til å slå ut skikkelig på testene. Alternativt kan det være testene som ikke er sensitive nok, slik at man bør prøve et annet merke eggløsningstester. Det kan også hende at LH-toppen er så kort at det positive utslaget ville kommet mellom to nesten-utslag. Dersom man opplever dette i flere sykluser, så kan man prøve å teste ca hver 12 time istedet for én gang pr. døgn og sjekke om man får noe klarere utslag. Det er også en veldig god ide å begynne med tempmåling for å sjekke om disse nesten-utslagene følges av en tempstigning. Gjør de det, så kan man kanskje tolke nesten-utslagene som sin egen variant av positivt utslag, selv om det egentlig er negativt. Imidlertid bør man ikke stole blindt på dette, så fortsett helst med tempingen for å kontrollere at nesten-utslagene etterfølges av tempstigning. hei hei. Tusen takk for tipset:-) Skal kjøpe et annet merke med el tester nå og se neste syklus hvordan det går. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276759-eggl%C3%B8sning/#findComment-2237092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.