Gå til innhold

Rettsak om samvær, fortelle alt til advokaten?

Anbefalte innlegg

Gjest kom med råd og tips da!

Jeg lurer på om man forteller advokaten sin alt negativt om seg selv som kan komme opp i en slik sak. Det er jeg som vil ha rettssak av diverse grunner, men jeg skjønner jo at selv om jeg er bedre enn den andre foreldren på de fleste områder når det gjelder samvær, så har jeg mine svin på skogen, særlig bakover i tid....

Fortsetter under...

Hvis det er ting som du har grunn til å tro at kommer opp under rettsaken, så bør du absolutt si fra til advokaten. Da kan dere være forberedt på å forsvare deg på de konkrete tingene. Så, ja, fortell alt, du!

Det er bare det at det er ting jeg har gjort som jeg ikke vil at kjæresten min skal få vite. Ting jeg har løyet om. Og han er kanskje med når jeg snakker med advokaten...

Det er bare det at det er ting jeg har gjort som jeg ikke vil at kjæresten min skal få vite. Ting jeg har løyet om. Og han er kanskje med når jeg snakker med advokaten...

Så snakk med ham på forhånd. Alle har tatt en løgn i ny og ne. Bedre han får vite det av deg enn under vitneforklaring under rettssaken.

Det dummeste man kan gjøre er å sette advokaten i en situasjon der h*n kan bli tatt på senga. Gi h*n absolutt all informasjon du tror kan være relevant. Heller for mye enn for lite. Advokaten har 100% taushetsplikt.

Men si det for all del når du har h*n på tomannshånd. Med andre til stedet må du selvsagt velge dine ord med omhu.

mvh

ball1365380555

Ja, du bør fortelle alt til din advokat. Det beste for din eks - er at hans/hennes advokat kan slippe en "bombe".

Handler det om å få den daglige omsorg eller å "ta ifra" vedkommende retten til samvær? Kan jeg spørre om hvor mange barn det gjelder, alder - hvordan avtalen er idag (med mindre bruddet er ferskt) og om hvorfor du vil gjøre dette?

Annonse

Ja, du bør fortelle alt til din advokat. Det beste for din eks - er at hans/hennes advokat kan slippe en "bombe".

Handler det om å få den daglige omsorg eller å "ta ifra" vedkommende retten til samvær? Kan jeg spørre om hvor mange barn det gjelder, alder - hvordan avtalen er idag (med mindre bruddet er ferskt) og om hvorfor du vil gjøre dette?

Handler om å begrense samvær. Lenge siden brudd.

2 barn 8 og 12. Årsak sosiale forhold...

Det dummeste man kan gjøre er å sette advokaten i en situasjon der h*n kan bli tatt på senga. Gi h*n absolutt all informasjon du tror kan være relevant. Heller for mye enn for lite. Advokaten har 100% taushetsplikt.

Men si det for all del når du har h*n på tomannshånd. Med andre til stedet må du selvsagt velge dine ord med omhu.

mvh

Takk for svar!

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...