Gjest anne gry larsson Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei Jeg er en jente/ dame på 37 år som nylig ble innlagt på sykehus med akutt pustebesvær. Jeg klarte rett og slett ikke og puste!!! Jeg har røykt med begge hende i mange år og har nå sluttet etter innleggelsen. Det var ikke så vanskelig etter å ha lagt på en lunge avdling i 10 dager!!Legen synest jeg hadde ett spesiellt tilfelle fordi jeg hadde unormale nyreverdier, lavt blodtrykk( 8,5%) , det ble påvist at jeg hadde lungebetennelse og jeg fikk pustebesvær bare jeg snudde meg i sengen. På rønken bildene kunne de se at jeg hadde spredte skygger på begge lungene neders! De mente dette kunne skyldes røyking , men de visste ikke hva det var! . Jeg tok pusteprøver og fikk i "frisk" tilstad konstater at jeg hadde ca 25 % lunge kapasitet ETTER behandlig med flutide. Jeg har i dag vært hos øre, nese, hals lege og fikk vite at jeg ikke hadde noe vestenlige skader på stemmebåndet selv om jeg ikke har optimal stemme. Jeg lurer på om det hjelper min fysiske tillstand og jogge, og prøve og trene opp mitt lungevolum og event. hvordan jeg skal gjøre det ? Har du hatt noen lignende tilfeller? jeg har heller ikke fått vite hvorfor jeg har astma, er det kun allergier som utløster atsma ? Jeg kjenner fremdeles smerter i lungene og har fått puste apparat som jeg kan teste hvor mye volum jeg har. jeg ligger i dag under den grenser som sier at jeg kan være frisk. 200 i verdi ! På gode dager kanskje 250. hva kan jeg gjøre for og forbedre men situasjon ???? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276843-prenumoni/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Hos voksne er det også temmelig vanlig med infeksjonsutløst astma og det er vel helst det du har. Bra at du har kommet til behandling og har sluttet å røke. Trening vil gjøre deg godt. Når lungefunksjonen er såpass redusert som du beskriver må du selvsagt bygge deg langsomt opp. Jeg foreslår at du går turer, sykler, svømmer går på ski osv. Tempoet bør være slik at det er greit for deg. Vil også foreslå at du kan begynne med noe styrketrening for å bli sterkere. Det vil også bidra til å bedre total-helsa di. Lykke til ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/276843-prenumoni/#findComment-2241643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.