Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Alenemor32

Hei er det noen som kan svare meg på følgende: Har alltid hatt uregelmessig mens og har kjæreste så jeg begynnte med p-pillen Diane for 2 mnd. siden. Siden jeg alltid har uregelmessig mens eller ikke har mens har jeg fått beskjed at jeg bare får begynne med første tablett når jeg føler for det og som sagt så gjort. Startet opp med første tablett og tok dem hver dag i 21 dager, ventet så på mensen som ikke kom og etter noen dager sa jeg fra til legen min og jeg måtte ta en urinprøve som var negativ, men så måtte jeg ta en blodprøve som også viste seg var negativ og fikk mensen dagen etter at jeg skulle ha begynnt på nytt brett, men siden jeg måtte vente på blodprøve resultatet måtte jeg forskyve neste brett. Måtte få svar på blodprøven før jeg fikk starte på brettet. Jeg har nå brukt opp brett to og skal begynne på brett 3 på tirsdag, men fikk ikke mensen før søndag, altså 6 dager etter siste pille. Jeg har tatt pillene vær dag, det har selvsagt ikke vært til samme tid. Hva skyldes at jeg ikke får mensen som det står i bruksanvisningen skal jeg ha mens etter 2-4 dager etter siste pille. Vil dette skje vær gang eller hva er det som skjer. Sist periode jeg brukte p-piller gikk alt normalt bare ikke denne gangen. Håper det er noen som kan svare meg. Jeg har fra før to barn på snart 8 og 11 år og har hørt at det ikke er noe i veien for å få flere, noe vi også ønsker oss, bare ikke nå, men skulle det skje er det ikke noe skade. Er det evt. skadeligt å bruke p-piller når man er gravid, tenker da på når man ikke vet at man er gravid og det viser seg at man har blitt det?

Takknemmelig for svar fra andre som har vært i samme situasjon og gjerne fra legen her.

Kan forøvrigt si at jeg har whiplash/nakkesleng og har i påsken hatt hekseskudd om det skal ha noe å si.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27688-p-pille-og-mens/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Menstruasjonen kommer ikke alltid på samme tid ved bruk av p-pille. Noen får faktisk ikke menstruasjon i det hele tatt. Du har åpenbart tendens til sen menstruasjon, og det vil sikkert gjenta seg. Bruk pillen etter oppskriften og ikke bry deg om at du reagerer litt annerledes enn forventet. Det er ikke skadelig for fosteret om mor har brukt p-pille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27688-p-pille-og-mens/#findComment-112919
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...