Gå til innhold

Han kommenterer andre

Anbefalte innlegg

Gjest føler meg litt dum...

Jeg har aldri vært plaget med sjalusi tidligere, har nå fått meg ny kjæreste etter samlivsbrudd.

Mannen jeg var gift med, var notorisk utro, han klagde over alt med meg osv.

Det nye forholdet har vart snart et år, han er snill, glad i meg, omsorgsfull osv. Det er bare ett lite problem: Jeg takler ikke når han kommenterer andre kvinner. Ser han ei fin dame på f.eks TV, kan han komme med et "hey-heey" eller lignende. Han har flere ganger nevnt en av rikskjendisene våre, at han liker å se på henne, at hun er fin og slikt.

Problemet er at jeg takler det dårlig. Jeg har endel komplekser fra før, og de aktiveres i aller høyeste grad. Og når han kommenterer disse lekre, slanke damene så føler jeg mer bare enda tjukkere og mindre lekker... (og bare så det er sagt: Jeg FØLER meg ikke bare tjukk, jeg veier 85 kilo..!)

Kan noen gi meg et godt råd? Syns liksom det er litt smålig å henge seg opp i dette, men som sagt så virker det inn både på selvfølelse og humør.

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276887-han-kommenterer-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du sagt til ham at det sårer deg? Det er ikke sikkert han forstår det. Menn er huleboere på noen områder.

Jeg synes det er litt respektløst å kommentere andre kvinner på den måten. Jeg ville blitt lei meg, og det er også mulig det hadde gått utover selvtillitten hvis det skjedde ofte.

Gjest Mom33

Som noen andre sier - har du fortalt ham dette? Menn er IKKE tankelesere, og mange tar heller ikke et hint. Rene ord for penga er det som teller.

Dernest: Fortell deg selv, hver gang, at han har valgt å leve med deg, som du er. Det betyr at du har kvaliteter han setter mer pris på enn disse glansbildene har. Han har et valg, og valget hans er deg. DET er det ingen som kan ta fra deg!

:-)

Gjest Mellie

Ta igjen med samme mynt! Gjerne med et glimt i øyet. Om du henger deg litt opp i en mann som ofte er på tv og gir høylydt uttrykk for det, vil han snart merke at han ikke syns det er så gøy når han blir oversett. Ikke alle forstår det som blir sagt med ord. Men når det kommer til handling merkes det.

Annonse

Jeg sier som de andre - har du fortalt ham dette? Vet han at du ikke liker det? Så lenge du ikke sier noe om det så tror han jo at det er helt greit.

Forøvrig føler jeg meg bittelitt truffet... Ikke at jeg sitter og kommenterer menn på tv, men forleden dag var vi og snakket med en kjenning av kjæresten og det var en godt voksen mann. Jeg spurte etterpå hvor gammel denne mannen er og da jeg fikk høre det utbrøt jeg:"Han var da en usedvanlig pen mann til å være såpass gammel!" (han var det!) Håper da inderlig ikke min kjære tok seg nær av det...

Har du snakket med ham om det da?

Det er helt sikkert ikke noe galt ment fra hans side, men når det får deg til å føle deg så dårlig (og det kan jeg forstå med tanke på forhistorien), så bør han vise deg såpass respekt at han tar seg sammen.

Fortell ham i klartekst hvordan du føler det når han kommenterer slik. Og når du skal forklare, så husk at mannfolk ikke skjønner hint. De må ha alt forklart veldig enkelt - ha det inn med teskje :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...