Gå til innhold

Soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest hassej__

For ca 6 mnd begynte jeg å merke at urinen min kunne være litt tykkere enn vanlig, spesielt de siste dråpene var klebrige og seige. Dette kom en drøy mnd etter at jeg begynte å ha sex med en jente. Var hos legen som sjekket for urinveisinfeksjon og chlamydia, begge med negativt svar. I det siste har jeg kjent en svak smerte fra pungen, og ved utløsning er også de siste dråpene sperm tykkere og mer klumpete enn de skal være. En gang i blandt kan det også være smertefullt i penis\pung etter utløsning. Har også fått noen røde utslett på penis, ikke spesielt godt synlige, ser mest ut som bitte små prikker hvis man ser det litt fra siden. Kan svi litt. Synes også penishodet generelt har fått en mer ujevn farge enn tidligere, noen punkter er litt hvitere enn vanlig. Er det mulig at det er en soppinfeksjon som har spredd seg til urinblæren og pungen? Er det mulig å bruke Lamisil på penishodet for å se om det hjelper, eller må jeg bruke Canesten?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276905-soppinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er ikke sikkert at dine symptomer skyldes samme "ting". Det kan godt være infeksjon uten at jeg kan si noe sikkert om hva slags mikroorganisme det er. Candida (sopp) er en ganske aktuell kandidat til de ytre forandringer selv om de mest typiske symptomer er kløe. Litt smerter og hvit/rødlig forandringer er typiske. Hvorvidt forandringene i urinen skyldes det samme er jeg i tvil. Det kan være bakterier, selv om undersøkelsen ikke påviste noe. Soppinfeksjoner i blæren forekommer, men relativt sjelden. Jeg ville anbefale at du prøver Canesten i en uke eller 10 dager. Lamisil brukes mer til hudinfeksjoner. Hvis ikke symptomene med urinen går over bør du kanskje prøve en antibakteriekur selv om det ikke er påvist bakterier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276905-soppinfeksjon/#findComment-2235674
Del på andre sider

Det er ikke sikkert at dine symptomer skyldes samme "ting". Det kan godt være infeksjon uten at jeg kan si noe sikkert om hva slags mikroorganisme det er. Candida (sopp) er en ganske aktuell kandidat til de ytre forandringer selv om de mest typiske symptomer er kløe. Litt smerter og hvit/rødlig forandringer er typiske. Hvorvidt forandringene i urinen skyldes det samme er jeg i tvil. Det kan være bakterier, selv om undersøkelsen ikke påviste noe. Soppinfeksjoner i blæren forekommer, men relativt sjelden. Jeg ville anbefale at du prøver Canesten i en uke eller 10 dager. Lamisil brukes mer til hudinfeksjoner. Hvis ikke symptomene med urinen går over bør du kanskje prøve en antibakteriekur selv om det ikke er påvist bakterier.

Og med antibakteriekur mener du antibiotika? Har en Diclocil-kur liggende, er det mulig å bruke denne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/276905-soppinfeksjon/#findComment-2235988
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...