Gå til innhold

Hva betyr dette sitatet egentlig?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag

Bjørnstjerne skrev: "Sterkere er den kjærligheten som vekkes av lengsel - enn den som holdes våken av erindring. "

Hva betyr egentlig dette? Betyr det at du elsker en person mer når du savner han, enn når du tenker på hva du har gjort sammen med han? o_O

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277066-hva-betyr-dette-sitatet-egentlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaffedama

"Sterkere er den kjærligheten som vekkes av lengsel - enn den som holdes våken av erindring. "

Kan det være; Lengsel; du vil ha det tilbake -NÅ, ikke være der du er, men der du var.

Erindring; jeg husker hvor bra det var, men det var den gang da, og nå er jeg her- en annen plass i livet. Jeg har det bevart som et godt minne.

"Sterkere er den kjærligheten som vekkes av lengsel - enn den som holdes våken av erindring. "

Kan det være; Lengsel; du vil ha det tilbake -NÅ, ikke være der du er, men der du var.

Erindring; jeg husker hvor bra det var, men det var den gang da, og nå er jeg her- en annen plass i livet. Jeg har det bevart som et godt minne.

Eller at den man aldri har fått vært sammen med betyr mer enn de man fikk, og hadde det godt sammen med for en stund? De man var dritforelsket i og aldri fikk har satt større spor?

Gjest kaffedama

Eller at den man aldri har fått vært sammen med betyr mer enn de man fikk, og hadde det godt sammen med for en stund? De man var dritforelsket i og aldri fikk har satt større spor?

mm :-)

For da vet man ikke hvordan det var, bare fantasien om hvordan det kunne vært...

Gjest kaffedama

Eller det kan bety at du er i et forhold og husker -erindrer- de gode dagene, og det holder deg værende i forholdet...

Var det ikke han som sa "hopp caroline, hopp!" ?

Nå skal jeg gi meg med å spekulere i noe jeg ikke kan noe om, heller gjøre noe jeg bør gjøre :)

• 6 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...