Gå til innhold

Livmorslimhinne,graviditet og ultralyd....

Anbefalte innlegg

Gjest Beate76

Hei Mette!

Jeg er ei jente på 25 år,som er under utredning for habituel abort.Testet svaaakt positivt på lørdag,og ringte da som avtalt til sykehuset.Kom da inn til ultralyd med en gang.Legen kunne se at jeg var gravid,fordi livmorslimhinna var kraftig fortykket.Den var 22,6 mm.Noe som tilsvarer ca.5 uker på vei(altså 3 uker gravid),sa hun.Men jeg VET 100% sikkert når eggløsninga var,det er 14 dager akkurat siden idag,da var det bare 12 dager siden på lørdag.Jeg lurer på:Kan de virkelig se utifra slimhinna at man er gravid så tidlig?(hun så ingen fostersekk eller noe annet...),og hvor tykk er en "normal"gjennomsnitts-slimhinne sånn rett før mensen dukker opp??Lurer litt for jeg testa nemlig igjen idag,og testen var ikke blitt noe særlig sterkere positiv.Burde den ikke ha blitt det etter 2 dager?Eller er det for tidlig tror du??

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27708-livmorslimhinnegraviditet-og-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg ville ikke turde stille diagnose så tidlig. Jeg har ikke normalmål for slimhinnetykkelse, jeg har faktisk ikke sett tabell for det. Etter to dager burde du få en sikker test. Er man i tvil kan man måle HCG (graviditetshormonet) i blodet og se om det stiger normalt. Jeg synes du har vært for raskt ute. Det er lurt å vente til man er 6-7 uker, ellers er det bare forvirrende. Jeg håper det blir en normal graviditet. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...