Gjest anonymia Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Jeg er nå 27+4 på vei, alt er bra-bortsett fra at blodtrykket (95/54) er lavt og blodprosenten (11,4) går nedover. Jeg føler meg så deprimert for tiden, så trist liksom- jeg gråter lett og syns at livet og alt er sååå trist!!! Jeg føler liksom et savn etter noe, vet ikke hva men....jeg sliter nå.....å som jeg sliter med triste tanker og følelser!!!!! Følelsen av å bli forlatt er den verste (når folk/familie reiser igjen etter besøk). (Vi har forresten også flyttet inn i nytt hus). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27710-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 21. mai 2001 Del Skrevet 21. mai 2001 Att kjänna humör svängningar någon gång under graviditeten är vanligt och helt normalt. Det är en stor hormonomställlning i kroppen under graviditet som bla gjör att man lätt gråter . Det är många funderingar som man får under en graviditet och tankar om barndommen och föräldraskapet är vanligt. Vad som är normalt och onormalt av nedstämdhet under en graviditet är inte alltid lätt att veta. Kankse är det du själv som kallar dig deprimerad, när det helt enkelt kan vara av naturlig förklaring till din nedstämdhet? Jag tycker att du skall ta upp med din jordmor/doktor, vad du kjänner för att få den hjälp och stöd som du evt behöver. Skulle de anse att du behöver extra stöd, kanske de kan ordna med psykolog kontakt. Kanske har bördan blivit för stor, då du också har flyttat, med allt vad det innebär? Att ditt blodtryck är lågt är inte farligt och jag tycker heller inte att din blodprocent är speciellt lågt. Jag antar att du äter järntabletter och järnrik kost för att höja upp detta värde.Jag tror alltså att det finns hjälp att få om du skulle behöva det. Ta emot den hjälp som erbjuds och undvik stress runt dig under denna perioden. Gjör sådant som du har lust till och tänk på dig själv och barnet i första hand. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27710-hva-burde-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-112845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.