Gjest Anonym bruker Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei! Jeg er en dame på 28 år som har litt forskjellige nevrologiske symptomer.. Først og fremst er jeg daglig plaget med leamus, har vært hos lege, som ikke ville undersøke dette videre, selv om jeg kom tilbake etter to år. Videre merker jeg en slags sitring i kroppen, litt skjelving og stiv rygg. Vi har flere tilfeller av MS i familien, om enn noe perifer famile ( søster av bestemor, og en tremenning). Det skal legges til at jeg periodevis sliter ufattelig med helseangst og på den måten leter etter symptomer. Leamusen sitter i hele kroppen og varierer i omfang. Spesielt tilstede etter mye kaffedrikking. Ville jeg fått andre og mer merkbare symptomer i løpet av denne fireårsperioden, hvis det for eksempel er ALS eller MS? Det har verken bedret eller forverret seg. mvh Av og til redd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277148-flere-symptomer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Synes ikke dette minner om verken MS eller ALS; da ville symptomene gradvis ha forværret seg. Synes du kan få tatt en sjekk av salt/mineral-innholdet i blodet; noen ganger kan forsyvninger her gi letter leamus og krampe-tendens. At kaffe forværrer; tyder på at det ikke er noen nevrologisk sykdom, men mer et ledd i at du er anspent. prøv å spis regelmessig, innta mer væske; vann eller farris e.s, og prøv litt jevnlig mosjon; sistnevnte er beste "medisin" mot anspente muskler; kanskje også indirekte mot helseangst. Nevn ansten til fastlegen din, det er en vanlig problemstilling; prøv å ha en åpen dialog om at du ønsker grundige sjekker, men at du ikke må få overta styringen med hvilke prøver som skal taes og hvilke utredninger som bør gjøres. Be eventuelt om henvisning til en psykolog dersom du føler at du forbruker mye krefter på å engste deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277148-flere-symptomer/#findComment-2237883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.