Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg dør etter å få vite hvor langt jeg er på vei. Tror dere dere kan hjelpe meg?

Siste mens hadde jeg 31. mars, men den har vært uregelmessig. 18. april hadde jeg utflod som lignet eggløsningsslim. 21. april drakk jeg alkohol, og 22. og 23. april blødde jeg litt brunt. Og for en uke siden testet jeg positivt. Tror dere denne brune blødningen var mensen (eller en tidlig SA?), og at det kom ny eggløsning etter dette, eller tror dere graviditeten stammer fra 18.april?

Når kan jeg gå til kontroll for å få sjekket dette? Jeg er enten fem eller åtte uker på vei nå, vil det si at jeg må vente tre uker til før de kan finne det ut, hvis det er fem som er faktum?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277180-hvor-langt-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro, uten å være ekspert, at du ble gravid den 18. april og at blødningen var en festeblødning. At du drakk alkohol i mellomtiden synes jeg ikke du skal bekymre deg over, for du og embryoet har ikke felles blodomløp så tidlig.

Er det ikke litt påfallende at jeg blødde akkurat de to dagene etterpå da? Og er ikke fem dager for tidlig for festeblødning? Pleier ikke det å være bare en liten rosa dæsj også?

Er det ikke litt påfallende at jeg blødde akkurat de to dagene etterpå da? Og er ikke fem dager for tidlig for festeblødning? Pleier ikke det å være bare en liten rosa dæsj også?

Jeg har hørt om forskjellige tidspunkter for festblødning. Alt fra når fosteret fester seg i livmoren (det passer godt med din) til når man venter mensen. Jeg tror det er minst like normalt at den er brun som lyserosa.

Var jeg deg ville jeg gått til legen og krevd en innvendig ultralyd så du kan finne ut av hvor langt du er på vei. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det foregår, men ser de "ingenting" er det et tegn på at du ikke er åtte uker på vei.

Jeg har hørt om forskjellige tidspunkter for festblødning. Alt fra når fosteret fester seg i livmoren (det passer godt med din) til når man venter mensen. Jeg tror det er minst like normalt at den er brun som lyserosa.

Var jeg deg ville jeg gått til legen og krevd en innvendig ultralyd så du kan finne ut av hvor langt du er på vei. Jeg er ikke helt sikker på hvordan det foregår, men ser de "ingenting" er det et tegn på at du ikke er åtte uker på vei.

Kan jeg "kreve" det fra nå av? Jeg skal være bortreist i sommer, så det blir ikke hos fastlegen min, gjør det noe? Er det gratis?

Kan jeg "kreve" det fra nå av? Jeg skal være bortreist i sommer, så det blir ikke hos fastlegen min, gjør det noe? Er det gratis?

Det er gratis og det gjør ikke noe om det ikke er hos fastlegen din. Ikke alle fastleger har ultralydapparat så du blir antakelig henvist videre.

Jeg vet ikke om du har krav på det, men det skader ikke å spørre. Eventuelt kan du gå til en privat gynekolog, men så må du betale selv.

Annonse

Det er gratis og det gjør ikke noe om det ikke er hos fastlegen din. Ikke alle fastleger har ultralydapparat så du blir antakelig henvist videre.

Jeg vet ikke om du har krav på det, men det skader ikke å spørre. Eventuelt kan du gå til en privat gynekolog, men så må du betale selv.

Ok, da ringer jeg legen i morgen og hører. Tusen takk =)

Hvordan gikk det; har du fått tid til ultralyd? Jeg leste nettopp nå i en tråd lenger fremme her at man kan få ultralyd i uke 5.

Jeg har fått legetime 6.juni, for å fylle ut papirer og ta blodprøver og alt førstegangsgreiene. Glemte å si at jeg hadde lyst å finne ut hvor langt på vei jeg er, måtte jeg ha bestilt det i tillegg tror du? =/

Jeg har fått legetime 6.juni, for å fylle ut papirer og ta blodprøver og alt førstegangsgreiene. Glemte å si at jeg hadde lyst å finne ut hvor langt på vei jeg er, måtte jeg ha bestilt det i tillegg tror du? =/

Nei, det tror jeg ikke hvis legen har ultralydapparat. Har h*n ikke det vil du uansett få henvisning mens du er der. Lykke til! :-)

Nei, det tror jeg ikke hvis legen har ultralydapparat. Har h*n ikke det vil du uansett få henvisning mens du er der. Lykke til! :-)

Jeg fikk ikke ultralyd før i uke 18 jeg, fordi han "ikke kunne se noen medisinske grunner for det" =( Så nå må jeg liksom bare gå å lure på om jeg har kommet til spontanabortgrensen og kan fortelle det til alle, eller om det fortsatt er tre uker til, og lure på om jeg leser på riktig uke for uke osv =(

Annonse

Gjest Det hadde jeg gjort

Jeg fikk ikke ultralyd før i uke 18 jeg, fordi han "ikke kunne se noen medisinske grunner for det" =( Så nå må jeg liksom bare gå å lure på om jeg har kommet til spontanabortgrensen og kan fortelle det til alle, eller om det fortsatt er tre uker til, og lure på om jeg leser på riktig uke for uke osv =(

Hvorfor oppsøker du ikke en privat gynekolog/jordmor?

Gjest Det hadde jeg gjort også!

Hvorfor oppsøker du ikke en privat gynekolog/jordmor?

Som "Det hadde jeg gjort" sier, ville jeg også bestillt en time hos privat gyn.spes. Da får du time på dagen(stort sett) og det viktigste av alt: Svar på det du lurer på, uten å måtte vente i ukesvis.

Det koster 900kr på Volvat, men det er det da verdt.

Tvi, tvi :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...