Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Floken

Jeg har et problem med utslett på hender som jeg har hatt siden barneårene. Jeg blir ikke klok på hva det kommer av. Det kommer i form av røde prikker i håndflatene som prikker og stikker. Anfallene kan variere i styrke. Noen ganger merker jeg dem så vidt, andre ganger føles det som hendene svulmer opp, det verker og blir svært ubehagelig. Noen ganger varer anfallet et minutt, andre ganger over en halvtime. Noen ganger har jeg disse anfallene i dagevis, andre ganger kan det gå et halvår eller mer mellom anfallene. Jeg trodde først det var en form for allergi, men jeg får dem til alle årstider og i alle sammenhenger. Jeg har etter hvert merket en viss sammenheng mellom stress og disse anfallene, men tør ikke si det helt sikkert. Det er stort sett når jeg uroer meg over lengre tid at disse dukker opp. Resultatet av utslettet er i alle fall at jeg etter noen dager begynner å flasse av på hendene. Det ser ikke spesielt lekkert ut, og huden under er svært tynn og sår. Avflassingen vedvarer som regel noen uker. har du noenh idé om hva dette kan være, og om det kan behandles eller om jeg kan gjøre noe for å unngå det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277196-utslett-p%C3%A5-hender/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...