Gjest 22Student Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Hei! Jeg er en student på 22 som har et problem jeg ønsker å få svar på. Grunnen til at jeg bruker dette mediet er at urolog og fastlege ikke har hjulpet tilstrekkelig, og jeg ønsker i den anledning og få en annens vurdering. Bakgrunn: For noen måneder siden fortalte jeg fastlegen min at jeg hadde for kort streng og at jeg hadde røde prikker/flekker på penishodet. Jeg hadde tidligere fått påvist klamydia og tatt piller for dette. Etter pillekuren innledet jeg et fast forhold og har vært sammen med denne personen i 6 måneder uten utroskap. Fastlegen min opplyste meg om at røde prikker var normalt og at det antageligvis var sopp. Siden jeg i tillegg hadde fått neglsopp i en av fingerneglene måtte jeg uansett påbegynne en pillekur på tre måneder for å bli kvitt soppen og dermed ville også prikken/flekkene forsvinne. For å utbedre det at strengen under penishodet til stadighet røyk under samleie henviste han meg til en urolog. Urologen opererte strengen ved å snitte den og deretter og sy den på plass et sted lenger ned. Operasjonen var en suksess og problemet med strengen var borte. Likevel har jeg problemer med at forhuden ”sprekker” og at den får strekkmerker på utsiden av forhuden. Pillekuren for soppen ble jeg ferdig med for en måned siden. Likevel økte området hvor de røde prikkene hadde vært. Nå er de mer blitt som en stor flekk som brer seg ut fra der forhuden sitter og oppover mot ”penishullet”. I den anledning ble jeg litt bekymret og ringte til urologen. Urologen fortalte det at det ikke var grunn til bekymring og at det i nesten alle tilfeller hvor det var røde flekker så var det ingenting, og at jeg kunne ha sex som normalt. Han minte meg på at det kunne være lurt å bade penisen i grønnsåpevann med en spiseskje grønnsåpe til en liter vann. Jeg har gjort dette flere ganger, men ingenting har bedret seg. I tillegg virker det nå som flekken bare blir større og større. Den går i ett og det er en lysere rosa farge mot penishullet der hvor flekken ikke er. I tillegg danner det seg en gulhvit væske/masse over den røde flekken som det går å gni bort med for eksempel toalettpapir. Når jeg nå har sex med kjæresten svir det litt på området der flekken er, og jeg merker det særlig etter jeg har fått utløsning. Det gjør ikke vondt, men svir/brenner litt. Nå har det også dannet seg 3-4 små prikker på selve penisen. Disse er kun på selve huden. Den ene er det litt størrelse på og det har dannet seg en skorpe på den som jeg har plukket av et par ganger. De andre er litt større enn prikker: små, runde og kan være litt harde. Er det grunn til bekymring? Hva kan dette være? Må jeg ta en ny operasjon for å unngå at forhuden sprekker opp? Gjør jeg grønnsåpe badet riktig? Er det en sammenheng mellom problemene mine? Hva kan jeg gjøre selv? Da jeg om en måned flytter ut av Norge på ubestemt tid trenger jeg hjelp, vær vennlig og bistå meg på de spørsmålene jeg har. Jeg ønsker kun svar fra fagpersoner. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277229-infeksjon-eller-kj%C3%B8nnsykdom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei, Jeg har selvfølgelig ingen muligheter til å stille en sikker diagnose uten undersøkelse og spesielt ingen muligheter til å overprøve kollegers diagnose, som har sett forandringene du beskriver. Det jeg skriver her er derfor en "kvalifiede guess", dvs. en fjerndiagnose, som kan være riktig men på ingen måte sikker. Jeg har ingen kommentarer til "kort streng" og den behandlingen du har fått for det. Etter det jegt forstår fungerer det bra. Det er et poeng som jeg stusser over: du har fått behandling mot soppen i fingerneglene og du gikk ut ifra at den sammen behandlingen vil også være effektiv mot en eventuall soppinfeksjon på penis. Det kan hende at du tar feil der. Sopp er svært forskjellig. Hud og neglesopp forårsakes vanligvis av soppen som tilhører gruppen "dermatomycoser", mens soppen i genitalia tilhører vanligvis gjærsoppgruppen, nærmere bestemt Candida. Jeg vet ikke hva slags midler du har brukt, men tydeligvis hadde det ikke effekt mot din genitalinfeksjon. Din beskrivelse av tilstanden er forenlig med Candida-infeksjon. Disse infeksjoner responderer ofte bra når man bruker lokalbehandling en uke eller to med f. eks. Canesten e.l. Jeg er enig med grønnsåpe og i tillegg fuktighetskrem kan være greit. Hvis ikke dette fører frem bør du søke "second opinion" med undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277229-infeksjon-eller-kj%C3%B8nnsykdom/#findComment-2237641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.