Gjest vie Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei dr. Langeland Jeg har noen små arr og lysebrune pigmentflekker på hele ryggen min.Det er et stort område så du vet det. Det var verre før, jeg tok nesten sånn 9-10 behandlinger med alpha og beta syrer samtidig som jeg smurte på a-vitaminsyre, da ble det en kjempeforbedring for ryggen. Men på den tiden hadde jeg masse kviser og mørkebrune flekker over hele ryggen. Nå er det ikke så ille for pigmentflekkene er lysere og jeg har ikke no kviser bare små arr etter kviser. Jeg har tenkt å starte på en a-vitamin syre kur nå 2 ganger om dagen i et par uker også tenkte jeg å ta en blue- peel over hele ryggen fra dr. Obagi for å forbedre det enda mer. Anbefaler du dette? Hvis ikke, har du noe annet forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg ser på dette som et stort problem og jeg klarer ikke å gå i singleter eller kjoler, det er veldig hemmende. Jeg hadde satt pris på din hjelp. Gjør du noe på din egen klinikk med den type problemer? Det er ihvertfall ikke hormonelle pigmentflekker men jeg tror det kommer av at jeg har hatt kviser og solt meg og sånn i tenårene.Jeg kan godt komme på en konsultasjon hos deg hvis du har noe du kan gjøre helt sikkert med dette. Tusen takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277287-pigmentflekker-og-arr-p%C3%A5-rygg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Hei Vie ! Skjønner godt at du vil gjøre mye for å få fin rygg, men med det utgangspunktet du beskriver er det nok vanskelig å få det til å bli perfekt. Det viktigste er at du holder ryggen kvisefri evt med nødvendig beandling dersom det igjen skulle forverre seg. En del av arrene og pigmenteringene kan bedre seg spontant ås det kan være lønnsomt å være litt tålmodig. Dersom du går på forskjellige steder og benytter mange behandlingsformer kan du risikere å få bivirkninger som gjø hele situasjonen verre. Blu Peel er en form for syrebehandling(trikloreddiksyre) som kan være mer risikabel på kroppen enn i ansiktet og den kan gi både pigmentmangel og økt pigmentering. Alfa hydroxy (fruktsyrepeelingene er litt mildere, men effekten på det du beskriver er dessverre ikke så god. Forskjellige lys-ellerlaserbehandlinger vil heller ikke ha noe særlig effekt og tar man i for mye kan det bli verre. Så totalt sett er behandlingstilbudet av ting som kan hjelpe i din situasjon dessverre lite. Synes du bør være delvis avventende og dersom du skal gjøre noe evt bare fruktsyrepeelinger 1-2 serier før du igjen venter noen mnd og evt tar en serie til. Mvh Jon L 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277287-pigmentflekker-og-arr-p%C3%A5-rygg/#findComment-2239392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.