Gå til innhold

Rødfarget ansikt

Anbefalte innlegg

Gjest alfred3

Har i mange-mange år vært plaget av sterk rødfarge i ansiktet.til spesialist og ble henvist til hudavd. v/Universitetssykehuset i Stavanger. Her satte de straks igang med laserbehandling men etter mange års beh. med dette fikk de bort de sprengte blodkarene som lå ytterst i huden. Nå sitter jeg igjen med en meget sterk rødfarge som de sier de ikke klarer å få bort fordi den sitter for dypt. Er der noe legemiddel som kan hjelpe meg? Evt, krem el.lign? Er meget takknemlig for svar. Er en mann født i -52 Hilsen FORTVILET!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277332-r%C3%B8dfarget-ansikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei Alfred3 ! For meg høres det ut som du fortsatt har blodkar i huden som bør kunne behandles med en annen laser, og lurer dessuten på om du kanskje ble behandlet med en annen type lysmaskin (IPL) enn laser. For det du beskriver er antakeligvis den laseren som heter Vbeam Perfecta det beste og den finnes bl a på Hudavd RH, men ikke i Stavanger. Du kan be om å bli henvist ditt evt kan du velge å gå til privat behandling , men da koster det endel mer. En omgang med testfelt evt en full behandling vil kunne fortelle om dette virker og risikoen for bivirkninger er veldig liten. Dog er forbigående hevelse og rødhet vanlig. Mvh Jon L

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...