Gå til innhold

Allergi - Colombiabarn

Anbefalte innlegg

Gjest ChristinMarie

Har noen erfaring med allergi mot hund når det gjelder barn fra Colombia. Venter barn nr. 2, og lurer på om vi skal anskaffe ny hund i ventetiden. Sikkert ikke det beste sånn ideelt sett, men trenger noe å henge fingrene i mens vi venter.

Av de barna fra Colombia som jeg kjenner er det lite allergi mot dyr. Er det andre med samme erfaring???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277345-allergi-colombiabarn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

Min erfaring gjennom flere år med barn fra Columbia er at de fleste er sunne og robuste. Det ser ikke ut til at de er særlig mer disponerte for allergiutvikling enn etnisk norske. At allergi er vanlig vet vi jo. Ca 30 % av befolkningen har en eller annen form for allergi. De fleste har en eller annen pollenreaksjon og det er alt fra litt tett i nesen noen dager om våren til mer omfattende plager.

Men til ditt konkrete spørsmål om hund. Har der lyst på hund, så ser jeg mange positive sider ved at barn vokser opp med dyr. Jeg har ingen vesentlige motforestillinger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277345-allergi-colombiabarn/#findComment-2241640
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...