Gå til innhold

halsplager

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy23

Hei! Jeg er en jente på 23 år som har plager fra nesesvelget,kun på venstre side. Jeg har litt blod i spyttet omtrent hver dag,smerter som kommer og går,en slags intens stikkende smerte som varer i noen sekunder og så blir borte igjen. Har også enkelte ganger øreverk og dottfølelse på den ene siden. Har hatt dette i 5 år nå. Har vært hos flere øre nese hals leger, men ingen har tatt meg alvorlig ,før nå. Han sjekket nesesvelget med en slange og kunne se at det blødde,men at slimhinnen var blek og fin. Har tatt ct av bihulene,alt normalt,og skal nå på mr av svelget. Disse plagene har gitt meg mange søvnløse timer pga bekymringer for at noe alvorlig er galt,særlig kreft. Har til og med begynt å planlegge min egen begravelse. Alle disse tankene har gjort meg ganske nedfor tror jeg.Er aldri ute med venner eller gleder meg over noe lenger,kun tanken på denne skumle sykdommen. Jeg har også to små barn som jeg er livredd for å dø ifra. I min henvisning til mr står det: tumor? Hjeeelp tenkte jeg hvertfall da! Så da sitter jeg igjen med noen spm: Hvor mange på min alder får kreft i nesesvelget? Har sjekket kreftregistret, og da er tallene0,nesten frem til 50 års alderen.Jeg har også hatt plagene i 5 år,man kunne vel ikke hatt kreft så lenge? Jeg håper du kan berolige meg litt for nå har denne halsen tatt over livet mitt fullstendig. Hilsen livredd jente

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277381-halsplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Som du selv har funnet ut, så er kreft i svelget i din alder svært sjelden; og hadde det vært det, så hadde symptomene øket mye raskere på. ordet "tumor" betyr bare "hevelse". Det kan finnes svært mange god-ertede hevelser i svelget, f.eks cyster, polypper og medfødte hevelser som kan begynne å vokse sent i pubertet. Nå skal du til en grundig sjekk, og mest sannsynlig er det ikke noe farlig; men legene må utelukke dette 100% før de bestemmer om plagene dine skal behandles og hvordan. Viktig at du tør å snakke med fastlegen din om den angsten du nå opplever. Be også om støtte fra venner og familie; det blir værre om du går og bærer vonde tanker alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277381-halsplager/#findComment-2241101
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...