Gå til innhold

Blør mer når jeg ikke har spist på lenge

Anbefalte innlegg

Gjest ikke gravid

Jeg bare lurer på hvorfor jeg blør mye mer under mensen når det har gått lang tid siden jeg spiste noe? Jo lengre tid det går mellom måltidene, jo verre blør jeg.

Nå hører det med til historien at jeg er 33, overvektig, har autoimmun hypothyreose som jeg ikke er helt frisk fra, B12-mangel, ødemer, depresjon og ikke noe sexliv. Skal aldri ha barn.

Jeg merker veldig godt at både mat og thyroxin reduserer blødningsmengden, både sammen og hver for seg. Blødningen er verst om morgenen før frokosten og om ettermiddagen/kvelden. Har alltid vært plaget av kraftige og ekstremt uregelmessige menstruasjoner, men dette er nå ganske godt regulert med Microgynon.

Men hvorfor blør jeg adskillig mer når jeg ikke har spist?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kjenner ikke til sammenheng mellom matinntak og blødning., men det er en interessant observasjon. Andre som opplever noe tilsvarende? Trenger du p-pille hvis du ikke har bruk for prevensjon? Det er andre måter å regulere blødning på,. Gestagentabletter.

Gjest ikke gravid

Jeg kjenner ikke til sammenheng mellom matinntak og blødning., men det er en interessant observasjon. Andre som opplever noe tilsvarende? Trenger du p-pille hvis du ikke har bruk for prevensjon? Det er andre måter å regulere blødning på,. Gestagentabletter.

Jeg har tidligere brukt Cyclokapron i ganske store doser. Men ettersom syklusen varierte mellom 29 og 46 dager, at jeg aldri visste når mensen dukket opp og hadde så store blødninger at jeg ikke kunne leve normalt disse dagene, ble Microgynon løsningen. Jeg kunne nemlig ikke gå utenfor døren en gang, en liten tur til butikken i nabolaget var en stor prøvelse. Dessuten fikk jeg store klumper i blødningen, noe som ga meg store smerter. Jeg hadde også smerter i opptil tre uker før hver mens. P-pillene gjør at jeg nå kan leve tilnærmet normalt selv de verste dagene og jeg vet når mensen dukker opp.

Jeg tror selv at det med maten og blødningsmengden kan ha med stoffskiftesykdommen å gjøre, men jeg tenkte det kanskje fantes noe mer informasjon om dette et sted.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...