Uvitende pillebruker Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 Saken er slik: Jeg dro på tur forrige helg. Glemte pillene hjemme, så det ble til at jeg hoppet over en pille på brettet (lørdag, dag 15 på brettet) og tok den neste pillen for sent (søndag kveld, tar vanligvis pillen på morgenen). Etterpå fortsatte jeg å ta pillene som vanlig (dag 16-21). Jeg er nå på dag 24 og har hatt brun utflod (samme som på mensens første og siste dag) i en uke, men ikke noe ordentlig blod. Jeg bruker Eugynon piller (21 pr brett). Spørsmål: Fortsetter jeg med neste brett etter dag 28 (som vanlig), eller begynner jeg på nytt nå? Er jeg "sikker" når jeg begynner med neste brett? Hva gjør jeg hvis det samme skjer igjen? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 21. mai 2001 Skrevet 21. mai 2001 Hvis man glemmer en tablett mer enn 12 timer bør man bruke annen prevensjon i tillegg i de neste to uker. Du kan fortsette som vanlig etter en uke uten p-pille. Hvorfor bruker du forresten så sterke p-piller? 0 Siter
Uvitende pillebruker Skrevet 22. mai 2001 Forfatter Skrevet 22. mai 2001 Hvis man glemmer en tablett mer enn 12 timer bør man bruke annen prevensjon i tillegg i de neste to uker. Du kan fortsette som vanlig etter en uke uten p-pille. Hvorfor bruker du forresten så sterke p-piller? Takk for det raske svaret! Jeg visste ikke at Eugynon var så sterke piller. Legen min valgte dem ut for meg. Jeg hadde en veldig uønsket bivirkning da jeg brukte Trionetta i 2 år. Jeg mistet lysten fullstendig! (Den kom tilbake rett etter jeg sluttet.) Dette forklarte jeg til legen min og han sa "Da kan du jo prøve dette merket", uten noen forklaring på hva som var forskjellen. Nå har jeg brukt Eugynon i 7 måneder og er stort sett fornøyd. Hva er galt med å bruke sterke piller? Kan du kanskje anbefale et annet merke? Takk! 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 23. mai 2001 Skrevet 23. mai 2001 Takk for det raske svaret! Jeg visste ikke at Eugynon var så sterke piller. Legen min valgte dem ut for meg. Jeg hadde en veldig uønsket bivirkning da jeg brukte Trionetta i 2 år. Jeg mistet lysten fullstendig! (Den kom tilbake rett etter jeg sluttet.) Dette forklarte jeg til legen min og han sa "Da kan du jo prøve dette merket", uten noen forklaring på hva som var forskjellen. Nå har jeg brukt Eugynon i 7 måneder og er stort sett fornøyd. Hva er galt med å bruke sterke piller? Kan du kanskje anbefale et annet merke? Takk! Eugynonen er dobbelt såp sterk som alle andre p-piller og brukes sjelden i dag vi har fått mer skånsomme piller. Risiko for blodpropp og andre bivirkninger øker med større dose av hormon. Hva med å prøve Microgynon som bare er halv så sterk? Eller den nye Yasmin som skal være enda bedre? 0 Siter
Uvitende pillebruker Skrevet 23. mai 2001 Forfatter Skrevet 23. mai 2001 Eugynonen er dobbelt såp sterk som alle andre p-piller og brukes sjelden i dag vi har fått mer skånsomme piller. Risiko for blodpropp og andre bivirkninger øker med større dose av hormon. Hva med å prøve Microgynon som bare er halv så sterk? Eller den nye Yasmin som skal være enda bedre? Tusen takk for tipsene! Jeg skal ringe legen min og få resept på nye piller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.