Gå til innhold

Tidlig Ultralyd - Uke 8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du vil ikke høre noen hjertebank så tidlig, men du vil vel kunne se hjertet banke som en liten prikk. Skadelig er det neppe, men får du ul på så kort varsel da? Du får jo ikke tatt den på sykehuset uten videre, men kanskje legen din har ul på kontoret?

fuji1365380447

Det er ingen som har påvist at det er skadelig med ultralyd. Men det anbefales å unngå å ta mange (mange vil si over 20) ultralyder i løpoet av svangerskapet.

Du kan trygt gå å få deg en ultralyd hvis det gir deg sikkerhet og ro.

Jeg gjorde det flere ganger i begynnelsen av svangerskapet pga angst for MA (missed abortion) som jeg hadde opplevd like før.

Jeg hadde ultralyd annenhver uke de første månedene, og gynekologen min sa at det var helt forsvarlig. Men det ble litt dyrt, ja... Men der og da var det vel anvendte penger. Da slappet jeg litt av og kunne slå meg til ro med at spiren levde.

Det var noe helt spesielt å se et så lite foster utvikle seg. Jeg så henne i uke 5, 8, 10 og 12. Det var fra liten skygge, til en bønne på to cm til bitteliten baby med bevegelser som jeg ikke kunne kjenne. Magisk.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...