Gjest keasrpiena Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hei.. Sender dere en mail, for jeg har ingen penger på mobilen min. Tirsdag den 22 opplevde jeg noe ubehagelig på jobbfest. Jeg bor i Bærum, så jeg kunne ikke ta meg hjem den kvelden, så skulle sove hos en kollega. Jeg ville bare sove og var veldig trøtt. Først så tenkte jeg at jeg hadde ledet han til denne sitasjonen siden vi kysset, men har det noe å si da jeg sier nei og likevel han fortsetter? Det første han gjør er å ta av seg buksa. Han sa det var varmt at jeg hadde på min, så jeg tok den av. Så kysset vi. MEN, så tok han hånden min å førte den ned og holdt den fast. Jeg fikk sluppet taket, men han fortsatte på seg selv. Jeg la meg ned for å sove, men så dro han ned trusa mi, jeg dro den opp igjen, sa klart NEI! Da sa han slik: "du er så sjenert, slapp av, jeg skal ikke gjøre deg noe" Men jeg sa jeg ikke ville. Han fortsette å holde på med seg selv ved siden av meg. Så drar han ned kjorta mi og sier han vil se meg og komme oppå meg. Jeg var ganske slapp, men jeg husker jeg viftet med armene - da sa han igjen "slapp av, jeg vil bare se deg og komme på deg" Jeg ba han slutte for jeg ville sove.. da sa han slik som "nei, slapp av du er såå sjenert" Sa at jeg ikke ville dette, at sånt skulle skje naturlig og iallfall ikke i fylla og vi knapt kjenner hverandre! Han sa: "Men dette er ikke i fylla, jeg er edru" Så la jeg meg så tett inn til veggen jeg kunne, men han kom nærmere og fortsatte. Jeg hadde verken krefter eller ork til å engasjere meg i hva som foregikk. Jeg var mer eller mindre i halvsøvne - plutselig presser han seg inn og jeg hyler! Så legger han seg ved siden av meg igjen å holder på med seg selv og vil komme oppå meg. Jeg var.. eller er jomfru og det visste han i forbindelse vi snakket i fortrolighet sammen på internett pga en jeg hadde bodd sammen med. Jeg hylte for det gjorde så vondt - da sa han slik som "Det der gjorde vel ikke vondt, du er så sjenert" Nå har jeg veldig smerter i underlivet og det klør konstant i kjeden. Skal ned på legevakten imorgen.. Har nylig hatt urinveisinfeksjon. Kan det hatt blusset opp igjen eller kan det være noe annet? Hvordan skal jeg forholde meg til en slik situasjon når vi jobber under samme tak? - denne situasjonen opplevde jeg svært ubehagelig.. Klarer ikke slutte å tenke på dette og han viste meg NULL respekt. Vet ikke hva jeg skal gjøre... skal tross alt jobbe på samme sted! Men dette er vel en form for voldtekt? føler meg så liten og klarer ikke å glemme dette! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kom deg til legevakten med en gang for å se om det er mulig å bevare noen spor, bevis. Det ville jeg gjort straks! Ikke vask deg noe mer før du har vært der. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2238653 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Dette er ikke en form for voldtekt. Det er en voldtekt, og en av de vanligste formene for voldtekt, av en du kjenner fra før. Du sa tydelig fra at du ikke ville. Gå til politiet så snart som mulig og anmeld ham! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2238663 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Mange vil nok si at du har oppsøkt risiko ved å først bli med en mann hjem, så kle av deg i samme seng, og så IKKE si klarere fra ved å reise deg eller gå da du skjønte hva han ville. Men etter min mening har han helt klart overskredet en grense. Han burde stoppet da du trakk deg unna, og iallfall ikke fullbyrdet penetreringen. kanskje er det enda værre ettersom han sier han var edru. Skjønner det blir vanskelig for deg å jobbe sammen med ham. men synes du bør ta det opp med ham raskt; si at du er svært skuffet. Du bør også ha noen andre å prate med. Spørsmålet er om du orker å anmelde. Dessverre kan dette bli en belastende affære. Kanskje vil det avgjøres av om kollegaen din klarer å komme med en unnskyldning, og om hvordan du takler det hele i dagene som kommer. Synes du kan bestille en time hos fastlegen din for en sjekk av underlivet. Be om at en clamydia-prøve sjekkes ( ta med urinprøve). Be om henvisning til en psykolog dersom du merker økende ubehag ved tanke på overgrepet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2241110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flower82 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Kom deg til legevakten med en gang for å se om det er mulig å bevare noen spor, bevis. Det ville jeg gjort straks! Ikke vask deg noe mer før du har vært der. Ja, vært i kontakt med DIXI osv.. og han er anmeldt. Han var IKKE edru. Jeg var bevisstløst - ville kun sove, men han utnyttet seg av det. Dette var ikke bare en mann jeg ble meg med hjem da, men en kollega! En kollega velger man å stole på! Han fikk urinveisinfeksjonen min tilbake og skadet meg psykisk. Andre prøver får jeg svar på til uken.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2244883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flower82 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mange vil nok si at du har oppsøkt risiko ved å først bli med en mann hjem, så kle av deg i samme seng, og så IKKE si klarere fra ved å reise deg eller gå da du skjønte hva han ville. Men etter min mening har han helt klart overskredet en grense. Han burde stoppet da du trakk deg unna, og iallfall ikke fullbyrdet penetreringen. kanskje er det enda værre ettersom han sier han var edru. Skjønner det blir vanskelig for deg å jobbe sammen med ham. men synes du bør ta det opp med ham raskt; si at du er svært skuffet. Du bør også ha noen andre å prate med. Spørsmålet er om du orker å anmelde. Dessverre kan dette bli en belastende affære. Kanskje vil det avgjøres av om kollegaen din klarer å komme med en unnskyldning, og om hvordan du takler det hele i dagene som kommer. Synes du kan bestille en time hos fastlegen din for en sjekk av underlivet. Be om at en clamydia-prøve sjekkes ( ta med urinprøve). Be om henvisning til en psykolog dersom du merker økende ubehag ved tanke på overgrepet. Men å snakke med han, skal jeg ikke. Får ikke lov! Nå er politi og advokat inne i saken! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2244884 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flower82 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Mange vil nok si at du har oppsøkt risiko ved å først bli med en mann hjem, så kle av deg i samme seng, og så IKKE si klarere fra ved å reise deg eller gå da du skjønte hva han ville. Men etter min mening har han helt klart overskredet en grense. Han burde stoppet da du trakk deg unna, og iallfall ikke fullbyrdet penetreringen. kanskje er det enda værre ettersom han sier han var edru. Skjønner det blir vanskelig for deg å jobbe sammen med ham. men synes du bør ta det opp med ham raskt; si at du er svært skuffet. Du bør også ha noen andre å prate med. Spørsmålet er om du orker å anmelde. Dessverre kan dette bli en belastende affære. Kanskje vil det avgjøres av om kollegaen din klarer å komme med en unnskyldning, og om hvordan du takler det hele i dagene som kommer. Synes du kan bestille en time hos fastlegen din for en sjekk av underlivet. Be om at en clamydia-prøve sjekkes ( ta med urinprøve). Be om henvisning til en psykolog dersom du merker økende ubehag ved tanke på overgrepet. kan si: det er også litt rart at en som er lege råder en som har blitt utsatt for noe slik, til å snakke med han som har gjort det.. jeg orker jo ikke se han engang, og ser bilder.. av d som skjedde. kommer sånn plutselig midt på lyse dagen. dessuten ville det bare gjøre vondt verre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2244898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Ja, vært i kontakt med DIXI osv.. og han er anmeldt. Han var IKKE edru. Jeg var bevisstløst - ville kun sove, men han utnyttet seg av det. Dette var ikke bare en mann jeg ble meg med hjem da, men en kollega! En kollega velger man å stole på! Han fikk urinveisinfeksjonen min tilbake og skadet meg psykisk. Andre prøver får jeg svar på til uken.. Flott at du våger og orker å anmelde! Det må ikke være slik i samfunnet vårt at kvinner er fritt vilt fordi de velger å ha tillitt en mann. Denne mannen kjente du til og med fra før og hadde grunn til å stole på. Et nei er et nei, uansett! Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2244916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flower82 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Flott at du våger og orker å anmelde! Det må ikke være slik i samfunnet vårt at kvinner er fritt vilt fordi de velger å ha tillitt en mann. Denne mannen kjente du til og med fra før og hadde grunn til å stole på. Et nei er et nei, uansett! Lykke til! Det tok en stund før jeg turte.. men folk fikk til å innse at det var til mitt eget beste.. redd for reaksjoner på jobb osv... og i det hele tatt, usikke på om dette avr grunnlag nok. Har alltid tekt på voldtekt som vold.. men han brukte ikke vold. Bare tvang og utnyttelse av hans sex behov mens jeg mer eller mindre sov.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/277445-tvunget-til-samleie/#findComment-2245141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.