Gå til innhold

smerter på nedre del av magen

Anbefalte innlegg

Gjest veronica n

hei.. Jeg er ei jente på snart 20år.. Jeg har hatt smerter i nedre del av magen i snart 2uker.. (fra hoftene og innover) Jeg har veldig vondt hvis jeg må holde meg litt når jeg må på toalettet.. Etter at disse smertene kom så har jeg hatt diarè og luftig avføring.. Når jeg sitter på toalettet og prøver og presse litt så gjør det ekstremt vondt.. Jeg har også vondt når jeg har sex med kjæresten min, så jeg vil ikke ha sex i det hele tatt.. Rundt slutten av januar så hadde jeg ekstreme smerter på samme sted og jeg kunne ikke sitte, ligge eller stå uten at det gjorde vondt.. Jeg satt også og skalv en del.. Svigemor sa at det kunne være at jeg gikk igjennom en spontanabort.. Jeg har ikke vært hos legen etter at jeg fikk disse smertene fordi han kommer til og sende meg til en gynekolg.. Jeg gynekologskrekk så de gangene jeg har fått henvisning til ahus så har jeg enten ringt og sagt at jeg er syk eller så har jeg møtt opp og dratt igjen med en gang.. Jeg har snakket med noen venninner om dette, men de har ikke peiling på hva det kan være.. Kan det skyldes stress? Jeg hadde satt stor pris på om du kan fortelle meg hva det er som er galt og om det er en måte og bli kvitt disse smertene på uten at jeg må til gynekologen.. På forhånd takk..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/277484-smerter-p%C3%A5-nedre-del-av-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tinkebøtta

Du er bare nødt til å komme deg til legen. Du kan jo ikke gå lenger med sånne smerter og en uavklart situasjon. Kanskje er det noe uskyldig, men det må utredes.

Gå først til fastlegen din eller en annen allmennpraktiserende lege for en undersøkelse. Kanskje mener legen at problemet sitter i tarmen/fordøyelsen og at du ikke trenger å gå til gynekolog. Om han mener du trenger en gyn undersøkelse må du bare "kvinne deg opp". Ta gjerne med deg en person du stoler på, venninne mor eller kjæreste. Det har du lov til.

Men - kom deg avgårde....

jancka1365381087

Kjære deg, jeg syns absolutt at du må komme deg til legen. Ring din fastlege, om du må videre til gynokolog så finnes det jo kvinner som er det også! Jeg skiftet lege for en tid tilbake og valgte en kvinne, mye enklere når jeg må igjennom akurat den undersøkelsen synes jeg.

Høres jo ut som det kan være tarmplager,endetarmen kansje? Skal ikke være frekk, men har dere hatt analsex? Kan jo evnt.ha "skadet" deg litt da, og det kan jo ta tid før det leger seg av seg selv. Hemorider? Jeg har slitt med det siden sisste fødsel, det kan være fryktelig vondt, og når det er som værst har jeg sitteproblemer og diare.

Nei, syns du bør gå til legen jeg. Tvi-tvi ; )

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...