Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har vi endelig begynt å prøve, men jeg begynner å bli ganske bekymra for at det ikke går...- at jeg ikke skal kunne bli gravid. Jeg har hatt litt ustabeil syklus som har variert fra 17-35 dager, og jeg har for ca halvt år siden hatt noe mellomblødninger og slikt. Opplever også litt blod etter sex noen ganger...

Nå har jeg akkurat hatt mensen. Trodde jeg var ferdig, men har stadig litt brun utflod igjen. Er nå på 13 dagen med mensen eller spotting. Hadde noen dager med spotting før mensen og nå i dag femte dagen med spotting ETTER mensen... Hva kan dette bety?

Jeg tror ikke jeg kan tenke på dette, jeg blir bare mer og mer bekymra for at det er noe galt som gjør at jeg ikke kan bli gravid...

Fortsetter under...

Visst eg var deg ville eg gått til legen for å få ein sjekk... (På grunn av spottinga/mellomblødninga)...Om alt er i orden er det berre å kjøyre på ;) Og du blir kanskje litt meir avslappa i forhold til forsøket på å bli gravid :)

Men hva kan legen sjekke? Hva kan han finne ut? Den største frykten er at jeg har endometriose... Og det kan han jo uansett ikke finne ut uten lapraskopi vel? Jeg spurte en gynekolog jeg var hos for to år siden, og han sa at alt så supert og fint ut og prøvene var normale. Tror ikke noe har forandret seg...

Men, hvis jeg SKULLE dra til legen, så gjør det vel ikke noe å skryte på seg et par prøveperioder ekstra for å bli tatt mer på alvor? Jeg er bare så redd for å få høre at alt ser fint ut og at jeg bare skal gå hjem igjen...

Jeg tror vi prøver et par mnd til før jeg tar en tur til legen... Herreminhatt, vi er jo bare såvidt i gang. Det er jo HELT normalt at det ikke klaffer sånn helt i starten!

Men hva kan legen sjekke? Hva kan han finne ut? Den største frykten er at jeg har endometriose... Og det kan han jo uansett ikke finne ut uten lapraskopi vel? Jeg spurte en gynekolog jeg var hos for to år siden, og han sa at alt så supert og fint ut og prøvene var normale. Tror ikke noe har forandret seg...

Men, hvis jeg SKULLE dra til legen, så gjør det vel ikke noe å skryte på seg et par prøveperioder ekstra for å bli tatt mer på alvor? Jeg er bare så redd for å få høre at alt ser fint ut og at jeg bare skal gå hjem igjen...

Jeg tror vi prøver et par mnd til før jeg tar en tur til legen... Herreminhatt, vi er jo bare såvidt i gang. Det er jo HELT normalt at det ikke klaffer sånn helt i starten!

Heilt eining med det siste du skriver! Det er svært få det klaffer med etter kort tid med prøving! Så det var ikkje derfor eg ville seie at du kan gå til legen, det var på grunn av ustabile perioder. Men som Sofline skriver så kan dette også vere heilt normalt (avhengig av kva prev. og kor lenge du eventuelt har brukt p-pille eller anna). Så om du går til legen ville eg fokusert på korleis periodane dine er og ikkje at du ikkje har blitt gravid etter eit par tre forsøk ;)

Har du brukt hormonprevensjon? I så fall er det helt normalt med en del forstyrrelser en stund etterpå.

Nei, jeg har ikke det... Ikke på mange år... Så det burde ikke være det... Men, nå har jeg hvertfall tegn på eggløsning da! Så vi får bare prøve igjen :-)

Annonse

Heilt eining med det siste du skriver! Det er svært få det klaffer med etter kort tid med prøving! Så det var ikkje derfor eg ville seie at du kan gå til legen, det var på grunn av ustabile perioder. Men som Sofline skriver så kan dette også vere heilt normalt (avhengig av kva prev. og kor lenge du eventuelt har brukt p-pille eller anna). Så om du går til legen ville eg fokusert på korleis periodane dine er og ikkje at du ikkje har blitt gravid etter eit par tre forsøk ;)

Jeg tror jeg kommer til å reise til legen om ikke så mange mnd om jeg ikke blir gravid, SELV om det er tidlig- nettopp fordi jeg har hatt slike blødningsforstyrrelser. Jeg har tatt det opp med legen en gang før, men da var jeg i en veldig stresset situasjon over tid, og legen mente det kunne være grunnen. Og det kunne det nok, for det var en tøff tid, men jeg har jo ikke det nå lenger...

Men, nå¨har jeg hvertfall tegn på eggløsning! Fått et par ekstra kviser, eggløsningsslim og livmortappen kjennes "klar" ut :-) Skal ta eggløsningstest i dag for å se... Vi skal UANSETT resultat på testen kose oss i helga ;-)

Gjest Slimet dere prater om :-)

Jeg tror jeg kommer til å reise til legen om ikke så mange mnd om jeg ikke blir gravid, SELV om det er tidlig- nettopp fordi jeg har hatt slike blødningsforstyrrelser. Jeg har tatt det opp med legen en gang før, men da var jeg i en veldig stresset situasjon over tid, og legen mente det kunne være grunnen. Og det kunne det nok, for det var en tøff tid, men jeg har jo ikke det nå lenger...

Men, nå¨har jeg hvertfall tegn på eggløsning! Fått et par ekstra kviser, eggløsningsslim og livmortappen kjennes "klar" ut :-) Skal ta eggløsningstest i dag for å se... Vi skal UANSETT resultat på testen kose oss i helga ;-)

"Men, nå¨har jeg hvertfall tegn på eggløsning! Fått et par ekstra kviser, eggløsningsslim og livmortappen kjennes "klar" ut :-) Skal ta eggløsningstest i dag for å se... Vi skal UANSETT resultat på testen kose oss i helga ;-)"

Jeg må bare spørre jeg altså. Hva er dette eggløsningsslimet dere prater om og hvordan kan du kjenne at livmortappen virker klar?

Jeg har to barn, men har aldri tenkt over noe av dette med slim, proppen og ja, hva dere nå enn kaller det :-)

Hva menes?

"Men, nå¨har jeg hvertfall tegn på eggløsning! Fått et par ekstra kviser, eggløsningsslim og livmortappen kjennes "klar" ut :-) Skal ta eggløsningstest i dag for å se... Vi skal UANSETT resultat på testen kose oss i helga ;-)"

Jeg må bare spørre jeg altså. Hva er dette eggløsningsslimet dere prater om og hvordan kan du kjenne at livmortappen virker klar?

Jeg har to barn, men har aldri tenkt over noe av dette med slim, proppen og ja, hva dere nå enn kaller det :-)

Hva menes?

Du kan lese mer om dette på www.pernille.info det er en fin side med god informasjon om dette.

Jeg vet at jeg har eggløsning eller at den er like rundt hjørnet når jeg får betydelig med utflod som er litt "slimete" i konsistensen. Hvis jeg strekker det litt mellom to fingre så deles den ikke, hvis du skjønner.. Det er gjerne blankt noen ganger med litt hvite spor. Og så hender det når jeg er på do at det henger litt ned...

Jeg kan kjenne noenlunde på livmortappen hvor i syklusen jeg er. Dette står også beskrevet på den siden jeg ga deg link til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...